رئیس تیم مذاکره کننده روسیه در مذاکرات رفع تحریم‌های ایران در وین از مذاکرات هیات‌های ایران، روسیه و چین و تروئیکای اروپا خبر داد.

آخرین تحولات مذاکرات رفع تحریم‌ها؛ دیدار اولیانوف با باقری

به گزارش قدس آنلاین، رئیس تیم مذاکره کننده روسیه در مذاکرات رفع تحریم‌های ایران در وین، شامگاه یکشنبه به وقت تهران از مذاکرات هیات‌های ایران، روسیه و چین خبر داد.

«میخائیل اولیانوف» رئیس تیم مذاکره کننده روسیه در مذاکرات وین در توییتی نوشت: «عصر امروز یک دیدار دوجانبه دیگر با "علی باقری کنی" رئیس هیات ایران داشتم و در مورد برخی مسائل مربوط به گفت‌وگوهای وین به تبادل نظر پرداختیم.»

وی ادامه داد: «عصر امروز ایران، تروئیکای اروپا، روسیه و چین در سطح روسای هیات‌ها با یکدیگر دیدار کردند. باهم به یکی از مهم ترین و پیچیده ترین موضوعات در دستور کار گفت‌وگوهای وین پرداختیم. بدون شک ما پیشرفت‌هایی داشته‌ایم و فردا به بحث و تدوین پیش نویس ادامه خواهیم.»

مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌ها در دولت سیزدهم، ۸ آذر ماه آغاز و ۱۲ آذر برای مشورت‌ طرف‌های اروپایی درباره دو پیشنهاد طرف ایرانی با تنفسی چند روزه متوقف شد و دوباره ۱۸ آذر ماه از سر گرفته شد. نیمه دوم مذاکرات نیز از ۱۸ آذر ماه آغاز و جمعه ۲۶ آذر ماه با برگزاری نشست اختتامیه کمیسیون مشترک برجام پایان یافت و مقرر شد که هیأت‌ها به پایتخت‌ها مراجعت کنند و بزودی به وین بازگردند. دور هشتم مذاکرات نیز ششم دی ماه شروع و تا نهم دی ماه ادامه یافت و بعد از تنفسی سه روزه به مناسبت سال نو میلادی مجددا روز دوشنبه ۱۳ دی ماه از سر گرفته شد و کماکان در وین در جریان است البته ۲۴ دی ماه براساس توافق حاصله روسای هیأ‌ت‌های مذاکره کننده ایران و سه کشور اروپایی برای مشورت‌ها به پایتخت‌ها مراجعت کردند و دوشنبه ۲۷ دی ماه دوباره مذاکرات از سرگرفته شد که در فرمت‌ها و سطوح مختلف کماکان در پایتخت اتریش جریان دارد.

روز جمعه نیز نشست دوجانبه‌ای بین علی باقری مذاکره‌ کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و «انریکه مورا» هماهنگ‌کننده مذاکرات در هتل کوبورگ وین برگزار شد و پس از آن نیز باقری با میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در مذاکرات نشستی دوجانبه داشت. روز شنبه نیز رایزنی‌ها در سطوح و اشکال مختلف ادامه یافت.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.