وزیر امور خارجه گفت که آمریکایی‌ها مکررا برای مذاکره با ایران درخواست دارند، ولی ما هنوز به این نقطه در جمع بندی‌های خود نرسیدیم.

امیرعبداللهیان: آمریکایی‌ها مکررا برای مذاکره درخواست دارند، ولی ما هنوز به این نقطه در جمع بندی‌های خود نرسیده‌ایم

به گزارش قدس آنلاین، حسین امیرعبداللهیان وزیر امرور خارجه جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران  اعلام کرد که هفته آینده به هند و سریلانکا سفر خواهم کرد و در این سفر چند هدف را دنبال می‌کنیم اولا همتای من در چهار ماه گذشته دو بار به ایران سفر کرده و ما از روابط سیاسی و اقتصادی با هند برخورداریم و موضوعات متنوع سیاسی، اقتصادی و همکاری‌ها در حوزه فناوری بین دو کشور جریان دارد.

وی افزود: در سریلانکا علاوه بر مناسبات دوجانبه در حوزه صدور خدمات فنی و مهندسی و اجرای پروژه‌های مثل سدسازی و نیروگاه اقدامات مهمی انجام شده که در پیگیری آن به این کشور سفر می‌کنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی گفت: در آخرین دیدار بین آقای رئیسی و اردوغان در حاشیه نشست سران اکو در عشق آبادروسای جمهور توافق کردند کمیسیون عالی همکاری‌های ایران و ترکیه در تهران برگزار شود. امیدواریم در آینده نزدیک این اجلاس را بتوانیم برگزار کنیم و به طور همزمان ممکن است نشست سه جانبه سران آستانه را برگزار کنیم ولی همه چیز بستگی به شرایط کرونایی دارد.

وی درباره احتمال برگزاری نشست وزرای خارجه بین ایران و ۱+۴ اظهار داشت: فعلا مذاکرات را در سطح کارشناسان ارشد و مدیران کل سیاسی و معاونان وزرا تنظیم کردیم و امیدواریم در همین سطح وارد پروسه اجرا شویم و نیاز به دیدارهای سطح بالاتری وجود نداشته باشد ولی متناسب با پیشرفت مذاکرات تصمیم راجع به هرگونه اقدام دیگری اتخاذ خواهد شد. 

وزیر خارجه بیان کرد: آن چیزی که برای ما مهم است و اگر دقت کرده باشید سعی می‌کنیم موضوع مذاکرات وین را در صدر اخبار قرار ندهیم این است که زمانی مردم عزیز در جریان دقیق‌تر مسائل قرار بگیرند که در میز مذاکرات اتفاق خوبی رخ داده باشد و امیدوارم به آن نقطه نزدیک بشویم.

امیرعبداللهیان گفت: آمریکایی‌ها مکررا درخواست دارند برای مذاکره ولی ما هنوز به این نقطه در جمع بندی‌های خود نرسیدیم.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.