رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی گفت: پروتکل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا با شرایطی که بتوان آموزش حضوری را توسعه داد؛ چندان تطابق ندارد.

لزوم تغییر پروتکل‌های بهداشتی/ آموزش حضوری ضروری است

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا عظمتی ریاست دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی با بیان اینکه بحث بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها مورد توجه دولت و وزارتخانه‌های متبوع بوده و ما چنین آمادگی را داریم، گفت: حتی در زمان شیوع ویروس کرونا هم کلاس‌های تحصیلی در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی فعال بوده؛ در حقیقت باید از واژه دیگری مثل شروع مجدد آموزش حضوری استفاده کنیم، زیرا دانشگاه‌ها در دوران کرونا فعال و باز بودند.

عظمتی با بیان اینکه ما در حال آمادگی برای توسعه دامنه آموزش حضوری هستیم؛ افزود: در حال تدارک شرایط لازم برای آموزش حضوری در خوابگاه‌ها، امور تغذیه، کلاس‌های درس و امثال اینها هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا همه مقاطع تحصیلی، آموزش حضوری خواهند داشت؛ گفت: اساس و مبنا بر این است که تمام مقاطع تحصیلی حداکثر شرایط آموزش حضوری را فراهم کنند. چرا که آموزش حضوری ضروری است؛ البته بر اساس بخشنامه‌هایی که وجود دارد، بخشی از آموزش یعنی حدود ۴۰ درصد می‌تواند غیر حضوری باشد که این مسئله به ما برای تحقق آموزش ترکیبی مشتمل بر آموزش حضوری و مجازی کمک می‌کند.

رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی با بیان اینکه بزرگترین چالشی که امروز دانشگاه‌ها با آن مواجه هستند بحث پروتکل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا است؛ اظهار کرد: پروتکل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا با شرایطی که بتوانیم آموزش حضوری را توسعه دهیم، چندان تطابق ندارد. این نیازمند این است که ستاد مربوطه یک بازنگری در پروتکل‌ها داشته باشد. دانشگاه‌ها آمادگی دارند در بخش‌های مختلف اعم از دفاعیه‌ها، پایان نامه‌ها حضوری شوند که در این دو سال در مواجهه با کرونا با حداکثر توان موجود به صورت حضوری فعالیت خود را انجام دادند.

عظمتی افزود: به هر حال دانشگاه‌هایی که بستر فنی هم دارند و مهارت محور هستند خیلی امکان آموزش از راه دور را ندارند یا نمی‌توانند آموزش‌هایی با کیفیت بالا را ارائه کنند.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی یک دانشگاه مأموریت گرا است، خاطرنشان کرد: در دانشگاه ما به جهت اینکه دانشجویان در حقیقت دانشجو- معلم هستند معمولاً دوز سوم واکسن خود را هم زده‌اند. به این جهت فکر نمی‌کنم ما در بحث پوشش واکسیناسیون دانشجویان با مسئله خاصی مواجه باشیم.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.