قائم‌ مقام تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر اهمیت نقش‌آفرینی مادران موفق در حل مسائل اجتماعی کشور گفت: ترویج فرهنگ فرزندآوری و تربیت فرزند، یکی از مسائل مهم امروز جامعه است و مادران موفق باید به عنوان یک رسانه در این عرصه نقش‌آفرینی کنند.

مادران موفق، رسانه ترویج فرهنگ فرزندآوری و تربیت فرزند باشند

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با برگزیدگان رویداد ملی «شکوه مادری»:

به‌ گزارش قدس آنلاین به نقل از آستان‌نیوز، مالک رحمتی در جمع برگزیدگان دومین رویداد ملی «شکوه مادری» گفت: خوشبختانه با هدایت‌های مقام معظم رهبری و تصویب قانون رشد جمعیت توسط مجلس شورای اسلامی، مشکلات سیاست‌گذاری در حوزه فرزندآوری درحال رفع‌شدن است، اما آنچه ضروری است ترویج و تثبیت فرهنگ فرزندآوری و هم‌افزایی فکری، فرهنگی و اجتماعی در حوزه تربیت فرزند است که برهمین‌اساس برگزیدگان دومین رویداد ملی «شکوه مادری» باید، خود، رسانه‌ای قوی برای آن باشند.

وی، با اشاره به اینکه مشکلات و پیچیدگی‌هایی بسیاری همچون فشارها و موانع اقتصادی برای فرزندآوری ایجاد شده، گفت: به‌نظر می‌رسد ردپای نفوذ دشمن در این موضوع وجود دارد و برخی برای این منظور کار می‌کنند.

رحمتی، با تأکید بر اینکه یکی از وظایف خطیر مادران در جوامع اسلامی ترویج فرهنگ فرزندآوری و تربیت صحیح فرزند است، افزود: آستان قدس رضوی نیز خود را موظف به انجام خدماتی در این حوزه‌ها می‌داند که درهمین‌راستا باشگاه «مادران زهرایی» ذیل مرکز بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی تشکیل می‌شود و هدف آن ترویج‌ فرزندآوری و تقویت آموزش‌ها در زمینه تربیت اسلامی فرزندان با بهره‌گیری از ظرفیت فکری و اجتماعی مادران موفقی است که در طرح‌هایی مانند طرح ملی «شکوه مادری» مشارکت داشته‌اند.

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی به این نکته نیز اشاره کرد که بنیاد کرامت رضوی آمادگی لازم برای توسعه این طرح را ایجاد و امکان افزایش ظرفیت برای ثبت‌نام و پذیرش سایر متقاضیان را نیز فراهم کند.

حضرت زهرا(س) را الگوی زندگانی قرار دهیم

قائم‌مقام تولیت آستان قدس، در بخش دیگری از صحبت‌های خود، با اشاره به تقارن برگزاری مرحله دوم رویداد ملی «شکوه مادری» با ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)، به تبیین برکات زندگی نورانی آن حضرت پرداخت و اظهار کرد: حضرت زهرا(س) در همه ابعاد مختلف بندگی، همسرداری، مادری، فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی و ... برای بشریت الگو و اسوه بودند و ما به‌عنوان پیروان مکتب شیعه باید ایشان را الگوی زندگانی خویش قرار بدهیم. ایشان، در کنار انجام وظیفه مادری و تربیت فرزندان صالح، در خط مقدم دشمن‌شناسی، ولایت‌مداری، دفاع از ولایت و تبیین معارف ناب اسلامی بودند.

رحمتی همچنین، با تقدیر از مادران شرکت‌کننده در طرح «شکوه مادری»، گفت: شما با تأسی به حضرت زهرا(س) مسیری را طی می‌کنید که براساس آن قطعاً مورد رضایت و عنایت آن حضرت خواهید بود؛ پس قدر خودتان را بدانید. امروزه تعداد کثیری از خانواده‌ها هستند که قصد فرزنددارشدن دارند، اما نمی‌توانند؛ لذا شما که فرزند دارید باید با تربیت صحیح او قدردان و شکرگزار عنایت خداوند باشید.

در پایان این مراسم، به ۱۸ نفر از مادران برگزیده در طرح «شکوه مادری» هدایایی تقدیم شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.