۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۷
کد خبر: 785230

کاخ سفید امروز در ادامه تنش آفرینی آمریکا علیه روسیه با ادعای واهی حمله احتمالی مسکو به کی‌یف در بیانیه ای به تشریح تحریم‌های جدید واشنگتن علیه روسیه پرداخت.

تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه

به گزارش قدس آنلاین، کاخ سفید امروز در راستای تشدید سیاست روسیه هراسی این کشور با صدور بیانیه ای اعلام کرد: اگر روسیه تصمیم بگیرد از گاز به عنوان اهرم فشار استفاده کند، با عواقب آن مواجه خواهد شد. ایالات متحده آماده است در صورت تشدید اوضاع در اوکراین محدودیت هایی را علیه صادرات روسیه اعمال کند.

در بیانیه صادره از سوی کاخ سفید در این باره آمده است: تحریم های مالی (آتی) علیه روسیه قوی‌تر از تحریم های اعمال شده در سال ۲۰۱۴ خواهند بود. تحریم‌ ها علیه روسیه بخش دفاعی، صنعت هوافضا و هوش مصنوعی را هدف قرار خواهد داد.

بیانیه مذکور با هدف بسترسازیِ حذف روسیه در تأمین انرژی اروپا و جایگزینی شرکت های آمریکایی اضافه کرد: کاخ سفید در حال تلاش برای یافتن منابع جایگزین برای صادرات انرژی به اروپا در صورت کاهش عرضه از روسیه است. تحریم‌ های آمریکا علیه روسیه حوزه‌ های مورد علاقه «پوتین» از جمله امنیت سایبری را نیز پوشش می‌ دهد.

جنجال آفرینی واشنگتن علیه مسکو با طرح ادعای واهی حمله ادعایی روسیه به اوکراین آغاز شده و با میدان داری ناتو و متحدان غربی آمریکا وارد مرحله جدیدی شده است.

این در حالی است که روسیه تمامی این اتهامات را رد کرده و می گوید که این غرب و ناتو است که با ارسال سلاح و استقرار تجهیزات و زیرساخت های خود نزدیک مرزهای مسکو مسبب اصلی بروز تنش ها در این منطقه شده است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.