مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران گفت: قریب به ۳۵۰۰ خانه روستایی با درب‌های رنگی از سراسر کشور منتظر دریافت کتاب‌های خریداری شده از دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران هستند.

۳۵۰۰ ساکن خانه روستایی از نمایشگاه مجازی کتاب خرید کردند/ فروش بیش از ۴۴۳ هزار کتاب در ۴ روز

به گزارش قدس آنلاین، علی رمضانی رئیس دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران و مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران با تاکید بر این‌که این نمایشگاه دسترسی مردم به کتاب را در نقطه به نقطه کشور از میناب و بردسکن تا کرمان و سیستان و بلوچستان فراهم کرد، گفت: درب آبی رنگ، درب سفید، سمت راست درب چوبی، درب سبز رنگ و... نام‌هایی آشنا در ایام برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران برای پستچی‌هاست.

رئیس دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران با پایان چهارمین روز این نمایشگاه به میزان فروش کتاب از سوی ۲۱۰۰ ناشران شرکت‌کننده در این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: ۴۴۳ هزار و ۳۳۹ نسخه کتاب به ارزش ۲۸۸ میلیارد و ۳۳ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۸۴۰ ریال در مدت چهار روز به فروش رسید. همچنین ۷۹ هزار و ۷۵۰ هزار سفارش در این چهار روز ثبت شده است که از این تعداد ۶۰ هزار و ۵۰۴ سفارش به شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران تحویل داده شده و ۱۸ هزار و ۳۲۴ سفارش  در انتظار ارسال از سوی ناشران است.

 وی با تأکید بر این‌که مردم برای ارسال کتاب‌ها هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند، عنوان کرد: تمامی هزینه‌های ارسال کتاب از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ناشران و حامیان مالی تأمین شده و ناشران برای ارسال کتاب‌ها هزینه‌ای از خریداران کتاب دریافت نمی‌کنند. درصورتی‌که خریداران در این زمینه با مشکل روبه‌رو شدند می‌توانند با مرکز پاسخگویی نمایشگاه مجازی کتاب تهران تماس و مراتب را اطلاع دهند.

رمضانی در پایان با بیان این که قریب به ۳۵۰۰ خانه روستایی با درب‌های رنگی از سراسر کشور منتظر دریافت کتاب‌های خریداری شده از دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران هستند، گفت: این نمایشگاه برای علاقه‌مندان به کتاب در مناطق مختلف کشور و به‌ویژه روستاهایی که مشخصه اصلی‌ خانه‌هایشان پلاک نیست و پستچی‌ها نشانی آنها را با رنگ درب منزلشان می‌شناسند،  فرصتی فراهم کرد تا کتاب‌های خریداری شده خود را رایگان دریافت کنند.

علاقه‌مندان می‌توانند تا دهم بهمن‌ماه با مراجعه به سایت ketab.ir کتاب‌های مورد نظر خود را براساس جست‌وجوی‌های پیش‌بینی شده (دسته‌بندی‌های موضوعی، دسته‌بندی‌های ناشران و دسته‌بندی‌های پیشرفته) ثبت و خریداری کنند. مرکز پاسخگویی دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران به شماره ۹۱۰۰۹۸۹۸-۰۲۱ آماده پاسخگویی به سوال‌های مخاطبان در زمینه ثبت‌نام، جست‌وجو، خرید یا دریافت مرسولات و... است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.