مرتضی علی عباس میرزایی گفت: اهالی رسانه فیلم سینمایی «بیرو» را در یک دّره دیدند، نه یک سالن سینمایی.

کارگردان «بیرو»: اهالی رسانه فیلم را در درّه دیدند، نه سالن سینمایی

به گزارش قدس آنلاین، نشست خبری فیلم سینمایی «بیرو» با حضور عوامل این فیلم سینمایی در سالن سعدی مرکز همایش‌های برج میلاد (خانه جشنواره فیلم فجر) برگزار شد. 

مجید برزگر تهیه کننده این فیلم سینمایی در این نشست گفت: شرایط ساخت فیلم‌های مستقل در آخرهای کار خودش است. فکر می‌کنم «بیرو» دقیقاً شبیه به فضایی است که تاکنون در آن فعالیت کردیم. 

مرتضی علی عباس میرزایی کارگردان این فیلم بیان کرد: ما تمام تلاشمان این بوده که سینمای مستقل هم امکان فعالیت داشته باشد. ما در بیرو با یک فیلم متفاوت از نظر داستان، تصویر و موقعیت بودیم. ما سعی کردیم یک قهرمان از جامعه خودمان انتخاب کنیم و درباره او فیلم بسازیم. علیرضا بیرانوند بهترین شخصی بود که از دل جامعه رشد کرد و بالا آمد. 

سپس برزگر بیان کرد: این فیلم، فیلم ویژه‌ای بود چرا که قهرمان آن زنده است و همچنان روزهای درخشانی دارد.‌ این فیلم امید را به تصویر می‌کشد و نشان می‌دهد یک قهرمان چطور تلاش می‌کند و خسته نمی‌شود. ورود به این پروژه برای من بسیار لذت بخش بود.

حسین بیرانوند بازیگر نقش اول فیلم بیرو، گفت: اول این را بگویم که من و آقای بیرانوند از یک قوم هستیم، اما او، من را نمی‌شناخت. به صورت خیلی اتفاقی یکی از عوامل من را دید و به گروه معرفی کرد. به نظرم فیلم بیرو، فیلم خوبی شده است. 

روزبه پیروز طراح پروژه این فیلم، بیان کرد: هدفمان این بود که بگوییم یک جوان نام آشنای ایران چطور سختی‌ها را به جان می‌خرد و به یک قهرمان تبدیل می‌شود. ما می‌خواهیم بگوییم که اگر یک جوان تلاشش را بکند روزی مزد زحماتش را می‌گیرد. 

عباس میرزایی در پاسخ به این سوال که چرا فیلمتان شبیه به کارتون فوتبالیست‌ها شده است، گفت: نسل من با کارتون فوتبالیست‌ها خاطره زیادی دارند. من سعی کردم دوربین را داخل زمین داشته باشیم و شخصیت را از نزدیک بگیرد، شاید این موضوع شما را به یاد فوتبالیت‌ها انداخته است. 

وی ادامه داد: به نظرم سینمای ما ظرفیت زیادی دارد تا درباره قهرمانان ورزشی ما فیلم بسازد. به نظرم این فیلم خیلی شبیه به زندگی شخصی علیرضا بیرانوند بود، اما من با اجازه او در بخش‌هایی دخل و تصور کنم. خود علیرضا بیرانوند فیلم را دید و دوست داشت. ما تنها بخشی از سختی‌های زندگی بیرانوند را نشان دادیم.

مجید یزدانی مدیر فیلمبرداری این فیلم گفت: بیرو یکی از سخت‌ترین کارهایی بود که فیلمبرداری کردم، چرا که ما باید حین بازی داخل زمین می‌بودیم. نگه داشتن نور و صحنه و بستن قاب‌ها در این فیلم کار بسیار دشواری بود. 

فرید ناظر فصیحی مدیر جلوه‌های ویژه این فیلم، اظهار کرد: بخشی از فیلم را ما با پرده سبز تولید کردیم و اینکه خیلی این حرکت محسوس نبوده، یعنی ما کارمان را درست انجام داده‌ایم. آن فانتزی که باید در چنین داستانی وجود می‌داشت را سعی کردیم شکل بگیرد. 

عباس میرزایی خاطر نشان کرد: بخاطر این که فرصت کمی داشتیم، نتوانستیم آنچنانی که باید در رنگ و نور فیلم کار کنیم، به همین خاطر بعد از جشنواره تدوین مجدد خواهیم داشت. من نمی‌دانم چرا اهالی رسانه برج میلاد را دوست دارند، شما در یک دره فیلم را دیده‌اید نه یک سالن حرفه‌ای سینما، من در سالن گوشه به گوشه صدای متفاوت می‌شنیدم. من خواهش می‌کنم مسئولان برای ما و شما، سالن استاندارد برای جشنواره فیلم فجر بسازند. 

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.