وزیر کشور درباره آزادسازی سواحل گفت: این موضوع هم تکلیف قانونی و هم دستور مهمی از سوی رئیس جمهور و کاری است که مدت‌ها مانده بود و مردم در زحمت بودند و نمی‌توانستند بهره کافی را از سواحل ببرند.

پیگیری دستور رئیس جمهور تا آزادسازی کامل سواحل

به گزارش قدس آنلاین، احمد وحیدی درباره آزادسازی سواحل گفت: این موضوع هم تکلیف قانونی و هم دستور مهمی از سوی رئیس جمهور و کاری است که مدت‌ها مانده بود و مردم در زحمت بودند و نمی‌توانستند بهره کافی را از سواحل ببرند.

وی ادامه داد: بلافاصله پس از دستور رئیس جمهور، اقدامات لازم در این زمینه انجام شد و اگر مواردی باقی مانده باشد محاسبه نهایی آن باید انجام شود؛ اما اصل ماجرا این است که این ظرفیت‌های طبیعی از آنِ همه است و به هیچ وجه در هیچ موردی نباید به استفاده گروه خاصی، محدود شود؛ علاوه بر سواحل دریا و رودخانه؛ بقیه منابع طبیعی هم این گونه است.

وحیدی تاکید کرد: وزارت کشور در سواحل شمالی کشور تأسیسات خاصی نداشت؛ اما در حاشیه رودخانه کرج، ساختمانی مربوط به قدیم داشتیم که قرار شد آزادسازی شود.

رئیس جمهور دهم بهمن در سفری که به استان گیلان داشت از همه دستگاه‌های دولتی خواست بدون استثنا مناطق ساحلی تصرف شده تا مرز قانونی حداقل ۶۰ متر از ساحل را آزاد کنند.

بر اساس تصمیمات استانی، فرمانداران می‌بایست محدوده‌های ۶۰ متری ساحلی که آزاد شده اند را بازسازی و زیباسازی کنند و در اختیار مردم قرار دهند.

واکسن به اندازه کافی داریم، مردم دوز سوم را تزریق کنند

وزیر کشور با بیان اینکه مشکلی در حوزه واکسن و تأمین آن نداریم، گفت: باید تلاش کنیم واکسیناسیون دوز سوم را انجام دهیم و کسانی که دوز سوم را دریافت نکردند این کار را انجام دهند.

به گفته وحیدی با تلاش مسئولان، به اندازه کافی ذخیره واکسن داریم و هم تولیدات داخلی خوبی داریم و هم واکسن وارداتی داریم و هیچ مشکلی نیست؛ اما متأسفانه برخی مقررات و شیوه نامه‌های بهداشتی، خوب رعایت نمی‌شود و اجتماع‌های فراوانی گزارش می‌شود و کمی عادی انگاری شد و با توجه به وضعیت این سویه که سرعت انتشار آن زیاد بود متأسفانه دچار موج ششم شدیم.

همچنین سعید کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت ۲۱ بهمن گفته بود در حال حاضر در پیک ششم کرونا هستیم و در کشور بیش از ۶۰ هزار مراجعه حضوری به صورت سرپایی و ۴ هزار بستری در روز داریم که نیاز به پشتیبانی و تقویت سیستم بهداشت و درمان دارد.

وی در پاسخ به این پرسش که در فضای مجازی شایعاتی درباره تعطیلی دو هفته‌ای برخی اماکن یا دورکاری کارمندان، مطرح شده است آیا صحت دارد؟ گفت: چنین مصوبه‌ای نداریم، چون کارمندان قرار بود با دریافت دوز دوم واکسن یا داشتن پی سی آر منفی در محل کار خود حاضر شوند، هنوز همان حاکم است و فقط یک هفته تعطیلی مهد کودک‌ها را داشتیم.

دیروز نیز بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، با بیان این موضوع که امروز از مرز تزریق ۱۳۷ میلیون دز واکسن گذشتیم، گفت: در اواسط موج ششم قرار داریم و تا سه هفته آینده وضعیت به همین شدت است پس بهترین کار کامل کردن واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌ها است.

به جای مجوزهای پیشینی، مجوزهای پسینی می‌دهیم

وزیر کشور می گوید دادن این مجوز به این معنی است که هر کس بتواند کسب و کار خود را راه اندازی کند بعد بیاید مجوز بگیرد، البته این طرح اگر قانون شود قابل اجراست و اکنون در حال بررسی است.

برای بهبود فضای کسب و کار، برخی استان‌ها مجوزهای بی نام صادر کردند یعنی طرح‌هایی که قابلیت اجرایی داشت ابتدا مجوزهای آن مانند آب، برق و محیط زیست گرفته و در سامانه‌ها قرار داده شد که هر کس به آن کسب و کارها علاقه دارد بیاید و انتخاب کند.

وزیر کشور  در پایان گفت‌وگو با بیان اینکه در موضوع سیل، به مناطق سیل زده کمک رسانی‌های خوبی شده گفت: در این منطقه ۹۰۰ تا هزار خانه باید بازسازی یا ساخته می‌شد که تعداد زیادی به سقف رسید، اما برخی به دلیل نبودن جاده‌های مناسب با تأخیر روبرو شد و مردم دچار مشکل شدند که امیدواریم این موضوع نیز حل شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.