هفته هجدهم رقابت‌های لیگ برتر عصر دیروز برگزار شد که در مهم‌ترین دیدار تیم فوتبال استقلال با برتری یک بر صفر مقابل تراکتورسازی تبریز به روند پیروزی‌های اقتصادی خود ادامه داد تا همچنان در صدر جدول رده‌بندی باقی بماند.

فاصله سرخابی‌ها از دیگر مدعیان

در این بازی شاگردان فرهاد مجیدی با تک گل امیر حسین حسین‌زاده دروازه محمدرضا اخباری را باز کردند و موفق به کسب امتیاز کامل این بازی شدند تا  رکورد شکست ناپذیری استقلال با فرهاد مجیدی تداوم یابد. با وجود اینکه بازیکنان تراکتورسازی موقعیت‌های فراوانی را برای بازگشایی دروازه تیم فوتبال استقلال در اختیار داشتند، آن‌ها به راحتی این موقعیت‌ها را یکی پس از دیگری از دست دادند تا شاگردان مجیدی از تبریز با دست پر به تهران برگردند. در این بازی مجیدی از ابتدا امانوف بازیکن ازبکستانی خود را در ترکیب ثابت قرار داد تا به واسطه توانمندی‌های او بتواند مقابل حریف برتری داشته باشد، اما او نمایش چندان دلچسبی نداشت تا اینکه فرهاد مجیدی تصمیم بگیرد او را در نیمه دوم تعویض کند، ناکامی رودی ژستد در گلزنی هم در این بازی تکرار شد تا منتقدان بابت حضور ثابت وی در ترکیب استقلال همچنان مجیدی را سرزنش کنند.

اما دوئل تیم‌های قعر جدول با برتری تیم فوتبال پدیده مشهد همراه شد تا آن‌ها پس از ۱۷ هفته نخستین پیروزی خود را در شهر اولین‌ها جشن بگیرند. بازیکنان پدیده و نفت مسجد سلیمان در ۹۰ دقیقه قانونی بازی موفق به بازگشایی دروازه‌های یکدیگر نشدند، اما شاگردان سید عباسی در دقیقه ۹۴ بازی با خوش‌اقبالی توانستند تک گل بازی را به ثمر برسانند تا پس از ۱۷ هفته طعم پیروزی را بچشند، هرچند که این اتفاق نیز تغییری در جایگاه آن‌ها صورت نداد و همچنان در قعر جدول رده بندی قرار دارند.

توقف سپاهان در تهران برابر تیم فوتبال هوادار از مهم‌ترین اتفاقات بازی‌های دیروز بود، نویدکیا که در تلاش بود فاصله امتیازی خود را با تیم‌های بالانشین جدول رده بندی کاهش دهد، با توقف در این بازی به کلی از کورس قهرمانی خارج شد تا شانس این تیم برای دستیابی به عنوان قهرمانی تنها روی کاغذ باقی بماند، همین اتفاق باعث شد او در کنفرانس خبری این واقعیت را به زبان بیاورد و تأکید کند که دیگر سپاهان شانسی برای قهرمانی در اختیار ندارد.

اما در مشهد گل گهر سیرجان توانست با دو گل از سد نساجی مازندران عبور کند، شاگردان الهامی در این بازی موفق شدند یکی از گل‌های خورده را جبران کنند اما در نهایت بازی با همین نتیجه به سود سیرجانی ها تمام شد. دیدار ذوب آهن و پیکان نیز با نتیجه دو بر صفر به سود پیکان به پایان رسید تا ناکامی‌های تارتار همچنان ادامه داشته باشد، دیدار نفت آبادان و فجرسپاسی و مس رفسنجان و فولاد خوزستان با نتیجه تساوی پایان یافت.

در آخرین مسابقه هفته هجدهم نیز پرسپولیس در ورزشگاه آزادی از آلومینیوم اراک میزبانی کرد که با دو گل از سد حریف سرسخت خود گذشت. این بازی از چند جهت برای یحیی گل‌محمدی اهمیت داشت. سرخ‌ها تنها باخت این فصل لیگ را مقابل شاگردان خطیبی تجربه کرده بودند و برای جبران نتیجه دور رفت به میدان می‌رفتند. علاوه بر آن پرسپولیس برای عقب نماندن از کورس قهرمانی به این سه امتیاز نیاز داشت.ضدحمله پرسپولیس در دقیقه ۷۶ سبب شد مهدی عبدی با پاس خوب خود پاکدل را در موقعیت تک به تک قرار دهد و شماره ۴۰ پرسپولیسی‌ها توپ را درون دروازه پورحمیدی جای داد. در آخرین دقیقه بازی در حالی که شاگردان خطیبی برای جبران گل خورده جلو کشیده بودند، ضدحمله پرسپولیس باعث شد فرصت شوت‌زنی برای شجاعی فراهم شود و در برگشت اسدی با شوتی سرضرب دروازه را باز کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.