وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، لبنان را کشور فرهنگ، مقاومت و عزت توصیف کرد و گفت: سفر به لبنان گامی در مسیر تلاش برای تقویت روابط فرهنگی دو کشور است.

وزیر ارشاد: لبنان کشور فرهنگ، مقاومت و عزت است

به گزارش قدس آنلاین، محمدمهدی اسماعیلی که از روز گذشته - شنبه هفتم اسفند ماه - به لبنان سفر کرده است در یادداشتی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: سفر به کشور لبنان به دعوت برادر محمد المرتضی وزیر فرهنگ لبنان، گامی در مسیر تلاش برای تقویت روابط فرهنگی و پیوند اهداف و مسائل است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: ما مراسم و آیین‌ها هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران را در لبنان که کشور فرهنگ، مقاومت و عزت است، گرامی می‌داریم.

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز شنبه - ۷ اسفند ۱۴۰۰- برای شرکت در برگزاری هفته فرهنگی ایران در لبنان به این کشور سفر کرده است. این رویداد فرهنگی و هنری دوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰ با اجرای ارکستر ملی ایران گشایش می‌یاید.

هفته فرهنگی شامل عرضه مجموعه‌ای از فعالیت‌های متنوع و گسترده فرهنگی، هنری و علمی است. که با حضور جمعی از هنرمندان و شخصیت های برگزیده فرهنگی و علمی و هنری کشور به صورت سازمان یافته و در مدت معین با هدف بسط گسترش و تعمیق مناسبات و مبادلات فرهنگی و هنری معرفی و اشاعه جلوه های غنی فرهنگی و هنری تاریخی، ایرانی و اسلامی در سایر کشور ها از سوی اداره کل همکاری های فرهنگی و هنری و امور ایرانیان  خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی هماهنگ و برگزار می شود.

در این هفته های فرهنگی، نشست ها و گفت‌وگوی ادیان و گفتگوهای فرهنگی و هنری، گفت‌وگوهای علمی و دانشگاهی در کنار گفت‌وگو در حوزه ارتباطات فرهنگی بین‌المللی زنان و گفتگوی های ادبی و شعری با همتایان و هم صنف های خودشان برگزار می شود.

برگزاری کارگاه های آموزشی فرهنگی و هنری و دوره های دانش افزایی و توانمند سازی زنان و مشاغل خانگی هنری از دیگر برنامه های این سفر است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نخستین روز سفر به لبنانبا حضور در روضه الشهیدین بیروت که محل دفن شهیدان عماد و جهاد مغنیه، عمادالدین نصرالله فرزند سیدحسن نصرالله (دبیرکل حزب‌الله لبنان) و بسیاری از شهدای مقاومت است ضمن قرائت فاتحه، نثار شاخ گل و ادای احترام به این شهیدان با شماری از مادران شهدا دیدار و گفت‌وگو صمیمی داشت.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.