تهدید فرانسه درباره اعمال «جنگ اقتصادی همه جانبه علیه روسیه»، واکنش تند مقام ارشد مسکو را به دنبال داشت.

 هشدار مدودف به فرانسه: مراقب حرف زدنتان باشید

به گزارش قدس آنلاین، دیمیتری مدودف، نایب شورای امنیت فدراسیون روسیه به اظهارات تهدیدآمیز مقام‌های فرانسوی درباره فروپاشی اقتصاد روسیه در نتیجه «جنگ اقتصادی» علیه مسکو پاسخ داد.

وزیر دارایی فرانسه امروز ضمن محکوم کردن دوباره اقدامات روسیه در اوکراین اعلام کرد که اتحادیه اروپا یک جنگ اقتصادی و مالی همه جانبه علیه روسیه به راه خواهد انداخت.

وی همچنین به روسیه درباره فروپاشی اقتصاد این کشور در نتیجه این «جنگ اقتصادی» هشدار داد.

اظهارات این مقام فرانسوی با واکنش دیمیتری مدودف، نایب شورای امنیت فدراسیون روسیه مواجه شد.

وی که سابقه ریاست جمهوری و نخست‌وزیری روسیه را هم دارد، در پایمی توئیتری به مقام‌های پاریس گفت: «مراقب حرف زدنتان باشید».

مدودف در توئیتر به زبان انگلیس نوشت: «امروز برخی از وزیران فرانسه گفته‌اند که به روسیه اعلام جنگ اقتصادی کرده‌اند. آقایان مواظب حرف زدنتان باشید و فراموش نکنید که در تاریخ بشر، جنگ‌های اقتصادی اغلب به جنگ‌های واقعی تبدیل می‌شوند».

پاسخ تند این مقام ارشد مسکو به پاری سدر شرایطی مطرح شده که پیشتر «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در پیامی به ارتش این کشور، مدعی شد: حمله روسیه به اوکراین خطرناک‌ترین نمایش قدرت از زمان پایان اتحاد جماهیر شوروی است.

رئیس‌جمهور فرانسه با قطع امید تلویحی از حمایت نظامی آمریکا در زمان نیاز کشورهای اروپایی، تاکید کرد: در این شرایط فرانسه متوجه می‌شود که می‌تواند بار دیگر به ارتش خود تکیه کند «.ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه امروز اعلام کرد: «اروپا آن چه که قبل از حمله روسیه به اوکراین بود نیست، باید احتمال پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا وجود داشته باشد».

همزمان با این اظهارنظرات، تحرکات نظامی کشورهای عضو ناتو برای مقابله با «تهدیدات روسیه» ادامه دارد. «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو اعلام کرد، در اولین استقرار نیروهای واکنش سریع ناتو، ارتش فرانسه امروز در رومانی، همسایه اوکراین مستقر شد.

دبیرکل این ائتلاف نظامی غربی البته ادعا کرد، ناتو قصد ندارد بخشی از درگیری روسیه و اوکرین باشد. ناتو نیروی نظامی به اوکراین اعزام نمی‌کند و هواپیماهایی به حریم هوایی این کشور ارسال نخواهد کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.