رئیس کمیته امداد در خصوص پرداخت «عیدی» به مددجویان تحت پوشش این نهاد گفت: بعد از برگزاری جلسه شورای عالی رفاه با حضور رئیس جمهوری و طرح مطالبی در زمینه پایش فقر، پیگیری‌هایی در این زمینه انجام شد و رئیس جمهوری دستورات کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در این راستا دادند. از این رو برای عیدی مددجویان منتظر نتیجه کارگروه تشکیل شده در این شورا هستیم.

ارائه گزارش «فقر» به دولت/پرداخت «عیدی» در انتظار اعلام نتیجه کارگروه شورای رفاه

به گزارش قدس آنلاین؛ مرتضی بختیاری در همایش «قرض نیکو» که با حضور معاون امور مجلس رئیس جمهوری و مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت صبح امروز در کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به سفرهای استانی رئیس جمهوری، اظهار کرد: از جمله ماموریت‌های دولت بحث ریشه کن شدن فقر مطلق است. در این راستا کمیته امداد گزارش مستند خود را به دولت ارائه کرده است. کار علمی انجام دادیم که خدمت رئیس جمهوری تقدیم کردیم. رئیس جمهوری به معاون اول دستور تشکیل کارگروه تخصصی را دادند، این کارگروه تشکیل و جمع بندی شده و در جلسه شورای عالی رفاه نیز پیگیری آن انجام شد.

وی درباره اقدامات صندوق امداد ولایت، توضیح داد: در ۱۱ ماهه امسال از سوی صندوق امداد ولایت به ۲۲۰ هزار نفر مجموعا ۲۲۰۰ میلیارد تومان وام و در سال قبل ۳۴۰۰ میلیارد تومان وام به ۴۳۰ هزار نفر پرداخت شده است. 

رئیس کمیته امداد ادامه داد: در سال جاری آورده مردم در بحث حمایت از ایتام، درمان، مسکن و تحصیلات دانش آموزان و دانشجویان زیاد بود. خیرین به کمیته امداد بسیار کمک می‌کنند و احتمالا طی هفته آینده برنامه داریم تا از طرح "امداد هوشمند" رونمایی شود تا خیرین بدانند کمک‌هایشان در کجا هزینه می‌شود. 

بختیاری همچنین درباره هفته احسان و نیکوکاری تصریح کرد: جشن نیکوکاری از امروز شروع و با توجه به اینکه آغاز ماه رمضان نیز پس از ایام نوروز است، به جشن رمضان نیز متصل می‌شود. تمام مراکز نیکوکاری کمیته امداد در سراسر کشور آماده قبول کمک های مردمی هستند تا در آستانه سال تحویل به نیازمندان کمک شود.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.