درپی لغو فاصله‌گذاری اجتماعی در عربستان، مسجد الحرام در مکه مکرمه و مسجد النبی در مدینه منوره امروز برای اولین بار پس از همه گیری کرونا شاهد برپایی نماز جماعت بدون رعایت فاصله گذاری اجتماعی همراه با رعایت پوشش ماسک بود.

برگزاری اولین نماز جماعت بدون فاصله گذاری اجتماعی در مسجد الحرام و مسجد النبی

به گزارش قدس آنلاین، به دنبال اعلام لغو فاصله گذاری اجتماعی از سوی عربستان نمازگزاران نماز صبح امروز را در مسجد الحرام و مسجد النبی در صفوف کامل به هم فشرده اقامه کردند.

ویدیوهای انتشار یافته توسط فعالان در شبکه های اجتماعی صفوف نمازگزاران را در حالی نشان می دهد که نسبت به استفاده از ماسک همچنان پایبند هستند.

ریاست امور حرمین شریفین امروز برای اولین بار از زمان آغاز همه گیری کرونا در ماه مارس ۲۰۲۰ میلادی فرش ها را در صحن های مسجد الحرام پهن کردند.

وزارت کشور سعودی دیروز شنبه لغو اقدامات بازدارنده و محدودیت های اعمال شده در ارتباط با کرونا در عربستان را اعلام کرد.

این وزارتخانه در بیانیه خود" رعایت فاصله اجتماعی در مسجد الحرام و مسجد النبی و سایر مساجد عربستان " را پایان یافته اعلام کرد؛ اما نمازگزاران همچنان ملزم به استفاده از ماسک خواهند بود.

وزارت کشور سعودی همچنین تصمیم گرفت تا موضوع اجرای فاصله اجتماعی در تمامی اماکن باز و سرپوشیده و فعالیت ها را متوقف کند و شهروندان عربستانی در اماکن باز ملزم به پوشیدن ماسک نیستند.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد: مسافرانی که به عربستان وارد می شوند، از این پس نیازی به ارائه نتیجه منفی آزمایش "پی سی آر"(PCR)  ندارند.

عربستان همچنین از تمام کسانی که به این کشور سفر می کنند، خواست تا به همراه روادید ورود، بیمه نامه هزینه درمان ابتلا به کرونا طی مدت اقامت خود در عربستان را به همراه داشته باشند.

برپایه این گزارش، از آغاز همه گیری کرونا تاکنون ابتلای ۷۴۷ هزار و ۱۱۹ نفر به کرونا در عربستان ثبت شده است که از میان آنها ۷۲۶ هزار و ۸۷۶ بیمار بهبود یافته اند. همچنین تاکنون ۶۱ میلیون و ۴۰۵ هزار دوز واکسن کرونا در این کشور تزریق شده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.