۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۲
کد خبر: 791782

انتظارها به سر آمد. یک بهار دیگر صحن و سرای نورانی امام هشتم به حلقه مشتاقان و شیفتگان درآمد و دوباره دعای «یا مقلب القلوب و الابصار ...» بر لبان زائران گل کرد. عاشقانی که پس از چند سال تحمل دوری و فراق حرم و بارگاه حضرت دوست، در آستانه سال نو و آغاز هزاره جدید از راه‌های دور و نزدیک برای تحویل سال و تغییر تقدیر و احوالات‌شان زائر شهر آفتاب شدند.

بهار عاشقان در آغوش بهشت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آستان نیوز، امسال مشهدالرضا(ع) و همه خادمان بارگاه ملک پاسبان امام علی بن موسی الرضا(ع) مشتاقانه آماده میزبانی از خیل مهمانان نوروزی امام رئوف هستند.  

دل ایران در مشهدالرضا(ع)
چشم و دل‌ها گوش به زنگِ تیک تاک آشنای عقربه‌های ساعت حرم برای اعلام تحویل سال هستند تا بزودی در آغاز سال نو و قرن جدید، نوروز حقیقی‌ را جشن بگیرند. آن روز و روزگار تازه‌ای که قرار است عالم زیر سایه عدالت‌گستر امام صاحب الزمان(عج) فصل بهار و سرآغاز مبارکی را تجربه کند. 
اما امسال مانند همه نوروزهای گذشته، همه مقدمات برای پذیرایی از مهمانان و استقبال از فصل بهار آماده است. سیمای حرم مطهر رضوی به گل و شکوفه آراسته شده. بنفشه همیشه بهار و شب بوهایی که پیام عشق و دلدادگی تمام مردمان این آب و خاک را به شهر امام رضا(ع) آورده‌اند. از ۲۵۰ هزار بوته گل اهدایی شهرداری تهران تا حدود ۷۰ هزار بوته گل اهدایی از سوی ناذران گل و گیاه کشور، حال و هوای بارگاه مطهر حضرت رضا(ع) را بهشتی‌تر از همیشه کرده. 

باغ رنگارنگ زائران 
لحظات تحویل سال نو است و جشن نور و چراغ و ریسه بندی‌ها. همه سرسرای حرم با انوار ریسه‌ها آراسته و چشم‌نواز شده و نور شادی و امید به دل‌ها می‌تابد. اما بیش از جشنواره عطر و گل و نور، امسال صحن و سرای حضرت دوست با حضور گرم زائران نوروزی دلگشاست. زائرانی که با لباس‌های محلی از جای‌جای کشورمان مسافر شهر بهشت شده‌اند و حرم چون باغی از گل‌های رنگارنگ بهاری زیبا و دلنشین‌تر شده است. 
مثل همه رواق‌های مفروش با فرش‌های نو، سراسر اماکن کتبرکه مفروش شده تا پذیرای حضور پر شمار زائران در لحظات تحویل سال باشد. ویژه برنامه تحویل سال با دعا و مناجات از زبان ذاکران اهل بیت(ع)، هم‎خوانی نوجوانان «نور الرضا(ع)»، شعرخوانی حمیدرضا برقعی و اجرای دلنشین سیدمحمدرضا حسینیان و مجید یراق‌بافان ملبس در قامت خادم الرضا(ع) حال و هوای بهاری را به صحن و حاضرانش بخشیده. 
پس از تحویل سال نو، میلیون‌ها دلداده اهل بیت(ع) که توفیق زیارت برای آن‌ها مهیا نشده، از مجرای ویژه برنامه‌های متنوع تلویزیونی و مجازی دل‌شان را راهی این بارگاه نورانی امام رئوف کرده‌اند.  

عطر محمدی در حرم رضوی
مشرف‌شدگان از فرا رسیدن فصل بهار و حضور دوباره در حرم مطهر رضوی شاد و مسرورند ولی یادمان نمی‌رود این آرامش و توفیق زیارت را از بذل چه خون‌ها و فداکاری‌هایی از رزمندگان دوران دفاع مقدس تا مجاهدان سلامت در دوران مبارزه با کرونا داریم. به حق باید این همه جانفشانی و ایثار را تجلیل و تکریم کرد. پس برای پاسداشت این همه رشادت و از خود گذشتگی، نمایندگانی از خانواده‌ شهدا در پیشگاه حضرت رضا(ع) مورد تجلیل و تقدیر قرار گرفتند. شعبان المعظم بهار صلوات است و هدیه هزاران صلوات از زبان زائران به یاد این مردان و زنان ایثارگر، عطر محمدی را به حرم منور رضوی می‌آورد. 

اوقات شیرین خدمت‌گزاری 
همه چیز به غایت، زیبا و آماده تشرف زائران شده ولی شاید کمتر از تلاش شبانه‌روزی خادمان یادمان باشد. جمع بسیاری از خادمان و خدمه بارگاه نورانی امام هشتم، از خدماتی که در بخش‌های زیر ساختی و تأسیساتی به چشم نمی‌آیند تا خادمان علمی و فرهنگی که ماحصل زحمات‌شان این بساط عید را فراهم ساخته. همه خادمانی که ساعات تحویل سال، خودشان را به جای حضور در کنار سفره هفت سین و خانواده، به خدمت مهمانان این امام همام می‌گذرانند تا همه آن‌هایی که امسال توفیق تشرف به حرم حضرتش را یافته‌اند، طعم شیرین زیارت را بچشند.
لحظات تحویل سال، اوقات ناب دعا و تمناست. دیده‌ها به گنبد طلایی آقا امام هشتم دوخته شده و دل‌ها به ذکر و مناجات با حضرت ثامن الحجج(ع) مشغول است. از دعا برای توفیق زیارت صحن و سرای حضرت رضا(ع) و گرفتن برات کربلا، آزادی مادران دربند ... اما در این وقت و مکان مقدس، دعای مشترک همه مؤمنان، قرار دادن عیدی امسال ما، ظهور حضرت مهدی المنتظر(عج) است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.