قدس آنلاین نگاهی دارد به جدیدترین شماره مجلات معتبر جهان در هفته ای که گذشت.

مروری بر مجلات جهان در هفته‌ای که گذشت + عکس (قسمت دوم)

نیوزمَکس

ماهنامه نیوزمکس در تازه ترین شماره خود با انتخاب عکسی جالب توجه از ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، به سراغ بررسی ادامه حمله روسیه به اوکراین و تبعات آن رفته است. این نشریه، حمله روسیه به اوکراین را حمله این کشور بر غرب لقب داده و معتقد است این تنها شروعی برای ماجراجویی های پوتین در راستای مسلط شدن بر تمامی جهان است. نیوزمکس همچنین نگاهی نیز به فرسایشی شدن بیماری کووید ۱۹ و تاثیرات آن بر پزشکان در سراسر جهان انداخته است.

ویک

هفته نامه ویک به دردسر احتمالی برای قاضی دیوان عالی ایالات متحده یعنی کلارنس توماس پرداخته است. او که برای مدت بیش از ۳۰ سال است به عنوان قاضی دستیار در دیوان عالی ایالات متحده به کار مشغول است، اخیرا شاهد این بوده که همسرش یعنی جینی توماس که خود وکیل بلندپایه ای محسوب می شود، در کارزار «سرقت را متوقف کنید» که بعد از انتخابات ریاست جمهوری اخیر توسط دونالد ترامپ و نزدیکانش برای باطل اعلام شدن نتیجه انتخابات آغاز شد، نقشی فعال داشته است. ویک در پرونده خود به تعارض منافع احتمالی کلارنس که به عنوان شخصیتی بسیار محافظه کار شناخته می شود با همسرش نگاه انداخته است.

هیستوری

ماهنامه هیستوری که به بررسی و تجزیه و تحلیل مباحث تاریخی جهان می پردازد، در پرونده ای، نگاهی متفاوت به ناپلئون بناپارت امپراطور فرانسه داشته است. نویسنده این مقاله معتقد است ناپلئون با وجود اینکه حتی در زمان کودتا در سال ۱۷۹۹ خود را مدافع جمهوریت و منافع مردم فرانسه می دانست اما اصلی ترین دشمن انقلاب مردم فرانسه بوده است. هیستوری همچنین نگاهی نیز به اولیور کِراموِل، اولین و آخرین رئیس جمهور تاریخ بریتانیا انداخته و شکل خاص جمهوری تحت حاکمیت او که البته بسیار متفاوت با جمهوری به معنای کنونی آن است را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد.

نِیشِن

هفته نامه نیشن در پرونده ای به سریال تلویزیونی مطرح این روزها یعنی «بریجرتون» و نقشی که در گسترش مبارزه با نژادپرستی می تواند ایفا کند پرداخته است. در داستان این سریال که در زمان ویکتوریایی بریتانیا اتفاق می افتد، از ژانر «تاریخ جایگزین» استفاده شده و بر خلاف واقعیت تاریخی، رنگین پوستان جایگاهی برابر سفیدپوستان در آن دوران برخوردار بوده که حتی باعث حضور سیاهپوستان در مقام های عالی رتبه سلطتنی نیز می شود. نیشن با تیتر «سیاه مثل من؟» تاثیرات این رویاپردازی عادلانه اجتماعی در نگاه به گذشته تاریخی در سریال را  بر جامعه کنونی بریتانیا زیر ذره بین قرار داده است.

وایِرد

ماهنامه وایرد در تازه ترین شماره خود نگاهی به نقش و تاثیر بزرگ جوئل کاپلان چهره مرموز سیاسی آمریکا بر مارک زاکربرگ و فیسبوک انداخته است. این نشریه در طراحی روی جلد خود زاکربرگ را نشان می دهد در حالی که شبحی در شمایل کاپلان به عنوان دستیار او مشغول زمزمه کردن توصیه ها در گوشش است، و با انتخاب تیتر «درست کننده» به نقش کاپلان در رفع و رجوع بسیاری از دغدغه های سیاسی فیسبوک با استفاده از نفوذ سیاسی کاپلان که از زمان ریاست دفتر جرج بوش در کاخ سفید از آن برخوردار است نگاهی انداخته است.

کِریسچِن ساینس مانیتور

هفته نامه کریسچن ساینس مانیتور در تازه ترین شماره خود به جریان های جدید شکل گرفته برای کمک به از بین بردن ریشه های خشونت فراگیر در شهر شیکاگوی آمریکا نگاهی انداخته است. این نشریه با انتخاب تیتر «زیر نور قرار دادن پیشگیری از جرم» که تناسب جالبی با عکس انتخابی روی جلد این مجله دارد، تشکیل گروه های محلی در شیکاگو برای پیدا کردن ریشه های جرم و جنایت از کنترل خارج شده در این شهر را برای پیشگیری از وقوع آن زیر ذره بین قرار داده است.

سایِنس ایلاستِرِیتِد

نشریه ساینس ایلاستریتد که هر دو ماه یک بار به چاپ می رسد ، در تازه ترین شماره خود نگاهی ویژه به تلسکوپ فضایی جیمز وب انداخته است. این تلسکوپ گرانقیمت که بعد از دهه ها آماده سازی، سال گذشته به فضا پرتاب و به تازگی ماموریت خود را آغاز کرده، یکی از امیدهای بزرگ دانشمندان و منجمان برای پیدا کردن سرنخ هایی در خصوص آغاز پیدایش هستی است. این مجله نیز با انتخاب تیتر «تلسکوپ زمان» قابلیت های خاص این تلسکوپ که می تواند ابتدای به وجود آمدن هستی را تحلیل کند را معرفی کرده است. این مجله همچنین در مقاله ای چگونگی امکان استفاده از هوش مصنوعی برای پیشبرد اعمال شیطانی و جنایتکارانه را نیز تشریح کرده است.

نیویورک

مجله نیویورک، به سراغ چهره این روزها مطرحی رفته که به زبان ساده «همه چیزدان» این روزهای غرب محسوب می شود. «آدام توز» مورخ بریتانیایی متخصص در حوزه اقتصادی تاریخ که هم اکنون استاد دانشگاه یِیل آمریکاست و به خاطر بررسی های چشمگیرش در خصوص مطالعه اقتصادی رایش سوم جوایز متعددی را برنده شده، و نظریه های اخیرش در خصوص مسائل مختلف جهانی نام او را بر سر زبان ها انداخته، در مصاحبه با مجله نیویورک تلاش کرده تا پاسخی برای تمامی سوالات مربوط به اقتصاد کنونی جهان، از نقش چین و کرونا گرفته تا جنگ روسیه و اوکراین، تورم آمریکا و اروپا، قیمت گاز و نفت جهانی و مباحث مربوطه دیگر را به خوانندگان ارائه دهد.

پِراگرِسیو

مجله پراگرسیو که هر دو ماه یک بار به چاپ می رسد، تازه ترین شماره خود را به شکل ویژه به بررسی وضعیت تغییرات آب و هوایی کره زمین اختصاص داده است. این نشریه نبرد برای کنترل شرایط تغییرات آب و هوایی را یک نبرد بسیار سخت برای مردم جهان و برای سیاستمداران کشورهای مختلف جهان ارزیابی می کند. این مجله همچنین در مقاله ای مرتبط، مسیر شاید پنهان مهاجرت بسیاری از مردم جهان در چندین سال گذشته که کاملا وابسته به این تغییرات آب و هوایی در کره زمین بوده و افزایش چشمگیری نیز پیدا کرده را زیر ذره بین برده است.

تایم

مجله تایم که تا سال ۲۰۲۰ به مدت ۸۷ سال به صورت هفته نامه به چاپ می رسید و از آن زمان دو بار در ماه به چاپ می رسد، در تازه ترین شماره خود که دو شماره این ماه اش را در یک شماره ویژه جای داده، ۱۰۰ شرکت با بیش ترین تاثیرگذاری در جهان را معرفی کرده است. تایم برای این شماره ویژه خود سه طرح جلد متفاوت به چاپ رسانده که یکی از آن با چهره اندی جسی است که به تازگی به جای جف بزوس به عنوان مدیرعامل شرکت آمازون انتخاب شده است. شرکت هایی مانند اپل، اسپاتیفای، تیک تاک و دیزنی از دیگر شرکت ها در بین ۱۰۰ شرکتی است که تایم به عنوان تاثیرگذارترین ها در جهان معرفی کرده است.

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور

*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.