یک کارمند ارشد دولت انگلیس اسناد محرمانه‌ای درباره نیروهای نخبه آمریکایی و انگلیسی در افغانستان را در ایستگاه اتوبوس جا گذاشت.

کارمند ارشد دولتی اسناد محرمانه انگلیس را در ایستگاه اتوبوس جا گذاشت

به گزارش قدس آنلاین، اسناد فوق محرمانه‌ای را که یک کارمند دولتی در اتوبوس جا گذاشت، حاوی جزئیاتی در خصوص مکان‌های استقرار نیروهای ویژه در کابل بود و در نتیجه جان سربازان نخبه آمریکایی را به خطر انداخت.

روزنامه دیلی میل نوشت: اسناد بسیار محرمانه وزارت دفاع انگلیس قبل از ارائه به بی بی سی، توسط یکی از شهروندان در کنت در ژوئن سال گذشته پیدا شد. یک منبع وایت هال اکنون فاش کرده است که این اسناد حاوی مطالبی درباره محل استقرار نیروهای نخبه آمریکایی در پایتخت افغانستان است. این امر خشم آمریکایی‌ها را برانگیخته است.

آن‌ها به تایمز اعلام کردند این نگرانی وجود دارد که افشای این اسناد نیروهای آمریکای را در بسیار از مناطقی که به همراه همتایان انگلیسی خود مستقر هستند با خطر مواجه کند.

همچنین این منبع افزود: در این اسناد شمار دقیق سربازان مستقر در مناطق اطراف کابل ذکر شده است که این مناطق در ماه اوت گذشته پس از خروج نیروهای آمریکا و انگلیس به دست طالبان افتاد.

به گفته این منبع وزارت دفاع و وزارت امور خارجه انگلیس در خصوص این موضوع همکاری نزدیک دارند و همچنان به این همکاری ادامه می‌دهند. پیش از این فاش شده بود که این اسناد همچنین شامل جزئیاتی درباره عبور کشتی جنگی نیروی دریای سلطنتی انگلیس از آب‌های کریمه است. اجازه برداشتن چنین اطلاعات حساسی از ساختمان‌های دولتی وجود ندارد مگر اینکه به درستی از سیستم خارج شده و به طور ایمن ذخیره شده باشد.

سرهنگ سیمون دیگینز، وابسته نظامی سابق سفارت انگلیس در کابل به تایمز گفت: عملیات نیروهای ویژه بسیار محرمانه تلقی می‌شود، بنابراین فاش شدن چنین اطلاعاتی را نقض جدی امنیتی می‌دانم.

وی افزود: مطلع شدن عموم از چنین اطلاعاتی به علت بی توجهی و بی دقتی، یک شکست جدی امنیتی تلقی می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.