معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: موردی از ابتلا به سرخک در بین جمعیت ایرانی و بومی تحت پوشش این دانشگاه تاکنون مشاهده نشده است.

 موردی از بیماری سرخک در دانشگاه علوم پزشکی مشهد مشاهده نشده است

به  گزارش قدس آنلاین و به نقل از وبدا، دکتر سید جواد حسینی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: موردی از ابتلا به سرخک در بین جمعیت ایرانی و بومی تحت پوشش این دانشگاه تاکنون مشاهده نشده است.

وی افزود: سال گذشته، تنها ۲ مورد ابتلا به سرخک در مشهد، بین ۲ کودک تبعه افغانستان ثبت شده است و پس از مشاهده آن، تمام کودکان و افراد در ارتباط با این کودکان، تحت بررسی قرار گرفته و واکسینه شدند که خوشبختانه آزمایش‌های همه آنها از نظر ابتلا به سرخک منفی بود.

حسینی خاطرنشان کرد: در حال حاضر پوشش واکسیناسیون بیماری سرخک در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۹۶ درصد و رضایت بخش است. در دوران همه گیری ویروس کرونا نیز فرآیند واکسیناسیون کودکان در مقابل بیماریهای واگیردار بی وقفه انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: دوره نهفتگی بیماری سرخک دو هفته است. بیماری سرخک به طور معمول با تب بالا شروع می شود و بی‌حالی و بی‌اشتهایی،  ایجاد دانه‌های قرمز در صورت و گردن، علایم تنفسی و سرفه، آب ریزش بینی و ایجاد مخاط چشمی از دیگر علایم این بیماری به شمار می رود. واکسیناسیون سرخک نیز با نام  MMR شامل سه واکسن سرخک، سرخجه و اوریون است که در سن ۱۲ و ۱۸ ماهگی به کودک تزریق می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.