شبکه خبری آر تی گزارش داد نیروهای اوکراینی به قتل غیرنظامیان در ماریوپل اعتراف کردند.

اعتراف نیروهای اوکراینی به قتل غیرنظامیان در ماریوپل

به گزارش قدس آنلاین، شبکه خبری آر تی گزارش داد سربازان اوکراینی اسیر شده اعتراف کرده اند که چطور در کمال بی رحمی غیرنظامیان، از جمله زنان را در شهر ماریوپل به دلیل امتناع از همراهی با آن‌ها یا ندانستن کلمه رمزی که ملی گرایان از آن استفاده می‌کنند، کشته اند.

این شبکه گفت: «باید هشدار بدهم که ممکن است این تصاویر، آزاردهنده باشد و نیروهای اوکراینی هم شاید به راحتی صحبت نکنند. یکی از شبه نظامیان، یک زن را به قتل رساند، چون آن زن از همراهی با او برای رفتن به یک اتاق دیگر، امتناع کرده بود. او همچنین گودالی که جسد این زن را در آن انداخته بود، نشان داد.»

سرباز اوکراینی گفت: «به او گفتم بیا بی دردسر به جای دیگری برویم یا اینکه با تیر خلاصت می‌کنم. او به حرفم گوش نداد. به شقیقه اش شلیک کردم. کمی ترسیدم. برایم جالب بود ببینم یک انسان چطور می‌میرد.»

یک سرباز اوکراینی دیگر گفت: «دو نفر آمدند. از آن‌ها خواستم بایستند. نمی‌خواستند بایستند. از یکی از آن‌ها معنی کلمه‌ای را پرسیدم. جواب نداد و به همین دلیل با شلیک گلوله او را کشتم. دومی گفت معنی این کلمه نان است. به همین دلیل گذاشتم برود.»

یکی از ساکنین ماریوپل گفت: «آن‌ها خمپاره اندازها را در ساختمان‌های مسکونی مستقر کرده بودند. آن‌ها همچنین به سمت ساختمان‌های مسکونی و محله‌ها شلیک کردند. کاملاً مشخص بود که مستقیماً به سمت خانه‌ها نشانه گیری می‌کنند. اصلاً برایشان مهم نبود به سمت چه کسانی شلیک می‌کنند. روز بیستم بود که نیروهای آزوف شروع به تیراندازی به سمت خانه‌ها از روی تانک کردند. مردم سعی کردند فرار کنند. خانه‌ها آتش گرفته بودند. آن‌ها شروع به تیراندازی به سمت ما کردند. اوکراینی‌ها همچنین به زیرزمین‌ها رفتند؛ یا به مردم شلیک می‌کردند یا اینکه آن‌ها را مجبور می‌کردند به سمت خیابان‌های مین گذاری شده بروند. البته که مردم (بر اثر پا گذاشتن روی مین) منفجر می‌شدند. اوکراینی‌ها سالن تئاتری هم که کودکان در آن پناه گرفته بودند، بمباران کردند و آن‌ها می‌دانستند کودکان آنجا هستند.»

گفتنی است؛ مسکو تلاش‌های فراوانی کرده است تا بتواند به غیرنظامیانی که در این منطقه حضور دارند، غذا و کمک‌های بشردوستانه دیگر برساند و آن‌هایی را که تمایل دارند، از این شهر خارج کند. کرملین گفته است مجبور شده از خودروهای نظامی و خودروهای زرهی استفاده کند تا بتواند زیر آتش نیروهای اوکراینی، ده‌ها غیرنظامی از جمله ۱۴ کودک را از ماریوپل خارج کند. ساکنین این منطقه می‌گویند نیروهای کی یف هر کاری از دستشان بر می‌آمد، انجام دادند تا جان غیرنظامیان را در معرض خطر قرار بدهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.