مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری افزایش وزش باد روی کشور عراق سبب خیزش گرد و خاک و انتقال آن به غرب و شمال‌غرب کشور و با غلظت کمتر به دامنه‌های جنوبی البرز می‌شود.

وقوع گردوخاک و آلودگی مجدد هوا در غرب و شمال غرب کشور

به گزارش قدس آنلاین، صادق ضیائیان ، درباره آخرین وضعیت جوی کشور با بیان اینکه امروز همچنان در غرب و جنوب غرب کشور و دامنه جنوبی البرز هوا غبارآلود است، اظهار داشت: امروز در برخی مناطق مرکزی کشور همچنین شرق و جنوب‌شرق وزش باد شدید گاهی گرد و خاک داریم.

وی افزود:‌روز دوشنبه ۲۲ فروردین در اغلب مناطق کشور جوی آرام حاکم است و فقط در شمال خراسان رضوی رگبار و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. همچنین در دامنه جنوبی البرز در استان‌ای تهران و البرز وزش باد به نسبت شدید خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز آینده در نوار جنوبی کشور وزش باد شدید پدیده  غالب خواهد بود، گفت: از سه‌شنبه ۲۳ اسفند تا جمعه گذر متناوب امواج تراز میانی جو از کشور پیش‌بینی می‌شود، در این راستا روز سه‌شنبه رگبار و رعد و برق در ارتفاعات و مناطقی از زاگرس مرکزی و جنوبی واقع در غرب و  جنوب‌غرب کشور پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان گفت:‌ روز سه‌شنبه در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل وزش باد گرم جنوبی و افزایش موقت دما بین ۸ تا ۱۵ درجه پیش‌بینی می‌شود و روز چهارشنبه به همین میزان کاهش دما در این مناطق داریم.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری در دامنه‌های جنوبی رشته کوه البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. همچنین افزایش وزش باد روی کشور عراق سبب خیزش گرد و خاک و انتقال آن به غرب و شمال‌غرب کشور و با غلظت کمتر به دامنه‌های جنوبی البرز می‌شود و کاهش کیفیت هوا و دید افقی در این مناطق پیش‌بینی‌ می‌شود.

وی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف گاهی با وزش باد در بعدازظهر باد شدید پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۲۶ و ۱۳ درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۳۷ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای ۴ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.