قدس آنلاین نگاهی دارد به جدیدترین شماره مجلات معتبر جهان در هفته ای که گذشت.

مروری بر مجلات جهان در هفته‌ای که گذشت + عکس

اکونومیست

هفته نامه اکونومیست با طرح جالب توجهی بر روی جلد، انتخابات ریاست جمهوری فرانسه را مورد بررسی قرار داده و تاکید می کند انتخاب شدن یا نشدن امانوئل ماکرون برای دومین دور ریاست جمهوری می تواند اثراتی بسیار فراتر از مرزهای فرانسه داشته باشد. این نشریه همچنین در مقاله ای، قرنطینه گسترده شانگهای در چین به خاطر ظهور گسترده و مجدد کووید ۱۹ را تحلیل کرده و همینطور در مقاله ای دیگر، می خواهد به این سوال پاسخ دهد که بعد از گوشی های هوشمند باید منتظر چه ابزار ارتباطی باشیم؟

نیوزویک

هفته نامه نیوزویک در تازه ترین شماره خود به انتقاد از روال عادی انگاری شرایط با وجود باقی ماندن کووید ۱۹ در جهان پرداخته است. این نشریه در پرونده خود با عنوان «بازگشت به شرایط عادی؟» می گوید سیاستمداران و مردم عادی جوامع به گونه ای برخورد می کنند که گویی همه گیری کووید ۱۹ به پایان رسیده و این ساده انگاری می تواند منجر به خطر قرار گرفتن ۲۰۰ هزار جان دیگر و همینطور تریلیون ها دلار خسارت دیگر گردد.

مادِرن هِلثکِر

نشریه مادرن هلثکر که در ماه دو بار به چاپ می رسد، در تازه ترین شماره خود، در پرونده ای با عنوان «برقراری نظم پلیسی و مراقبت سلامت» به سراغ موضوعی جالب توجه رفته است. خبرنگار این نشریه یعنی کارا هارتنت با حضور در شهر مینیاپولیس که به خاطر اتفاقات قتل جرج فلوید توسط یک افسر نیروی پلیس آمریکا شاهد خشونت های بسیاری بود، تلاش کرده تا ارتباط میان تلاش بیش از اندازه نیروی پلیس در یک شهر یا منطقه برای برقراری نظم و انضباط، و ارتباط چشمگیر آن با سلامت افراد آن جامعه یا منطقه را زیر ذره بین ببرد.

نیو اِستِیتسمَن

هفته نامه نیو استیتسمن در تازه ترین شماره خود که شماره ویژه این مجله برای عید پاک است، در پرونده ای به نویسندگان تاریخ کنونی جهان پرداخته است. این نشریه با انتخاب تیتر «بهترین نویسندگان دغدغه های تعیین کننده دوران ما» و با طراحی چهره رهبران تاثیرگذار کنونی جهان مانند جو بایدن از آمریکا، ولادیمیر پوتین از روسیه، ولودومیر زیلنسکی از اوکراین، شی جین پینگ از چین، بوریس جانسون از بریتانیا و امانوئل ماکرون از فرانسه، تاثیرگذاری این چهره ها در جهان امروز و تاثیر آن در آینده را زیر ذره بین برده است.

کریسچِن ساینس مانیتور

هفته نامه کریسچن ساینس مانیتور در تازه ترین شماره خود در گزارشی به انتقاد از سنگ اندازی های عجیب دولتی در آمریکا برای کمک به کودکان پرداخته است. این نشریه با انتشار عکسی از کودکی که در مراکز نگهداری کودکان حضور دارد و با انتخاب تیتر «آینده بهتری برای او بسازیم» یکی از نمونه های کم کاری در این حوزه را در ایالت فلوریدای آمریکا می داند که به گفته این مجله مسئولان محافظه کار این ایالت با افزایش میزان مالیات برای کمک به کودکان، کار را برای خیرین بسیار سخت کرده اند.

ویک

هفته نامه ویک در گزارشی با عنوان «جنایات جنگی» ادعا می کند که در شهرهای اوکراین که مورد حمله نیروهای روسیه قرار گرفته اند، شاهد به وجود آمدن گورهای دسته جمعی، و نمونه های شکنجه و اعدام شهروندان توسط سربازان روس هستیم. این مجله همچنین به تحت فشار قرار گرفتن بیشتر مریک گارلند دادستان کل ایالات متحده برای مجازات هرچه سریعتر ترامپ به خاطر وقایع حمله به کنگره آمریکا در ششم ژانویه پرداخته است. ویک در مقاله ای دیگر دلایل ایلان ماسک برای خرید بخش بزرگی از سهام توئیتر را نیز زیر ذره بین برده است.

ساینس ایلاستِریتِد

ماهنامه ساینس ایلاستریتد چاپ سوئد، در گزارشی به برنامه های ویژه استرالیا برای گذار از انرژی فسیلی به انرژی سبز پرداخته است، که می تواند نمونه ای برای دیگر کشورها نیز باشد. این نشریه با انتخاب تیتر «آیا باد ما را نجات خواهد داد؟» از برنامه های دولت استرالیا برای نصب توربین های بادی عظیم الجثه در اقیانوس آرام خبر می دهد که می تواند بخش بزرگی از انرژی این کشور را تامین کند. این نشریه همچنین از تحقیقات دانشمندان بر روی موشک های مسافربری خبر می دهد که از پلتفرم هایی بر روی اقیانوس پرتاب شده و مسافران را در مدت یک ساعت از نیویورک به لندن می برند!

اشپیگل

هفته نامه اشپیگل چاپ آلمان در تازه ترین شماره خود به آخرین وقایع بحران اوکراین پرداخته است. این نشریه با تیتر «رد خونین پوتین» که مرتبط با عکس ماهواره ای کشته شدگان، انتخاب شده، می گوید وقایعی که در خصوص کشتار غیر نظامیان در اوکراین نقل می شود مسیر این جنگ را عوض کرده است. این نشریه همچنین در مقاله ای با عنوان «آیا آلمان به قدر کافی عمل می کند آقای اشتاینمایر؟» کمک های آلمان به اوکراین برای مقابله با روسیه را کافی نمی داند.

کوریه اینترناسیونال

هفته نامه کوریه اینترناسیونال چاپ فرانسه در تازه ترین شماره خود، پرونده ای ویژه را به انتخابات ریاست جمهوری فرانسه اختصاص داده است. این نشریه با انتخاب تیتر «خروس تحت فشار» که اشاره به نماد فرانسه دارد، وضعیت انتخابات ریاست جمهوری فرانسه با کارزار بسیار کوتاه مدت نامزدهای حاضر در آن، شرکت کمرنگ مردم در این انتخابات و همینطور نگرانی ها از اینکه دور سوم انتخابات همان شورش های خیابانی مردم فرانسه باشد، آن را زیر ذره بین برده است.

بارونز

هفته نامه بارونز در پرونده ای به یکی از معضلات جدی در آمریکا که دزدی های خُرد از مغازه های مختلف در این کشور است می پردازد. این نشریه با انتخاب تیتر «هزینه جرائم خرده فروشی ها» می گوید بعد از آغاز همه گیری کرونا، میزان دزدی از مغازه ها در آمریکا افزایش ۳۰ درصدی داشته است. بارونز معتقد است این جرائم با وجود خرد بودن آسیب زیادی به اقتصاد شرکت ها و همینطور سیاست های حفظ نیروی آن ها زده و همینطور باعث سخت تر شدن شرایط تورمی می گردد.

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور

*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.