سفیر عربستان پس از بازگشت دوباره به بیروت در پی کاهش تنش با لبنان، با « میشل عون » رئیس جمهوری این کشور دیدار کرد.

سفیر عربستان پس از بازگشت دوباره به بیروت با رئیس جمهوری لبنان دیدار کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری ملی لبنان، «ولید بخاری» سفیر عربستان در بیروت که به تازگی فعالیت مجدد خود را در این کشور از سرگرفته است، امروز (چهارشنبه) با حضور در «کاخ بعبدا» با «میشل عون» رئیس جمهور لبنان دیدار و گفت و گو کرد.  

در این دیدار، سفیر عربستان در بیروت با تبریک عید پاک (از اعیاد مسیحیان)  به «میشل عون» درباره روابط لبنان و عربستان و لزوم توسعه و فعال‌سازی این روابط در همه زمینه‌ها با رئیس جمهور لبنان تبادل نظر کرد و حمایت کشورش را از مردم لبنان که روزهای سختی را سپری می‌کنند اعلام کرد.  

خبرگزاری ملی لبنان بدون ارائه توضیحات بیشتر اضافه کرد که در این دیدار «ولید بخاری» سفیر عربستان در بیروت، «میشل عون» را از شیوه کار صندوق مشترک عربستان و فرانسه که به حمایت‌های بشردوستانه در لبنان و دستیابی به ثبات و توسعه در این کشور اختصاص دارد، آگاه کرد. 

ماه‌ها پس از بحران دیپلماتیک بین ریاض و بیروت گه در پی اظهارات صحیح «جرج قرداحی» وزیر سابق اطلاعات لبنان بوجود آمده بود، پنج‌شنبه گذشته، وزرای خارجه عربستان و کویت از بازگشت سفرای خود به لبنان خبر دادند. 

آبان ماه سال گذشته بود که عربستان در واکنش به اظهارات وزیر اطلاع‌رسانی لبنان که از تجاوز ائتلاف عربی - آمریکایی به یمن انتقاد کرده بود، سفیر خود را از بیروت فراخواند و از سفیر لبنان نیز خواست ریاض را ترک کند. 

جرج قرداحی وزیر اطلاع‌رسانی لبنان طی سخنانی از اقدام تجاوزکارانه کشورهای ائتلاف عربی - آمریکایی به سرکردگی عربستان و امارات علیه یمن اعتراض و آن را محکوم کرده بود. 

قرداحی با انتقاد از تجاوز نظامی ائتلاف سعودی به یمن گفته بود که «انصارالله» به جایی تجاوز نکرده و از مردم خود که در جشن و عزا توسط جنگنده‌های سعودی بمباران می‌شوند، دفاع می‌کند. 

پس از فراخوان سفیر عربستان در بیروت، کویت، بحرین و امارات نیز در دنباله روی از عربستان سفرای خود در لبنان را احضار کردند. بحرین و کویت نیز به سفیر و کاردار لبنان در کشورهای خود ۴۸ ساعت فرصت دادند تا خاک این کشور را ترک کنند. 

روابط ریاض و بیروت از آن زمان و در پی انتشار اظهارات «جرج قرداحی» وزیر اطلاع‌رسانی لبنان علیه عربستان بحرانی بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.