منابع خبری از ناآرامی‌های انتخاباتی در پاریس، پایتخت فرانسه و مداخله پلیس خبر دادند.

پرتاب گاز اشک آور پلیس پاریس به سوی تظاهرات کنندگان

به گزارش قدس آنلاین، منابع خبری عصر شنبه به وقت تهران از ناآرامی‌های انتخاباتی در «پاریس» پایتخت فرانسه و مداخله پلیس خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، نیروهای امنیتی فرانسه در حالیکه مخالفان راست افراطی در پاریس، پایتخت فرانسه راهپیمایی کردند، به سوی آن‌ها گاز اشک آور پرتاب کردند.
به دنبال این اقدام پلیس، تظاهرات برای مدتی قطع شد، اما تظاهرکنندگان دقایقی بعد تظاهرات خود را از سر گرفتند. برخی منابع خبری از جو ناآرام در خیابان‌های و میادین پاریس خبر دادند.

رسانه‌ها به نقل از وزارت کشور فرانسه نوشتند که مشارکت مردمی در انتخابات ریاست جمهوری به نسبت دور قبل پایین بوده است.

شبکه «فرانس-۲۴» در گزارش خود بدون اشاره به ناخرسندی مردم فرانسه از مواضع و عملکرد «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه طی سال‌های اخیر و همچنین بی میلی فرانسوی‌ها به رای دادن در انتخابات به سراغ بحران اوکراین رفت و نوشت: «برای  رای‌دهندگان فرانسوی پس از یک کارزار انتخاباتی ضعیف در حالی به پای صندوق‌های رای دور اول انتخابات ریاست جمهوری می‌روند که این کارزار تحت الشعاع حمله روسیه به اوکراین قرار گرفته است.»

نشریه بلژیکی «لالیبر»  فاش کرد که «ژان لوک ملانشون» نامزد چپ افراطی، که بر اساس آخرین نظرسنجی، انتظار می رفت سوم شود، در چندین بخش از  فرانسه به پیروزی قاطعی دست یافت. ملانشون در «مارتینیک»، «گوادلوپ» و «گویان» از «امانوئل ماکرون»، رئیس جمهور فعلی و «مارین لوپن»  رهبر راست افراطی جلوتر است.

موسسه نظر نجی «ایپسوس» نیز اعلام کرد که آمار عدم مشارکت در دور اول انتخابات ریاست جمهوری فرانسه حدود ۲۶/۵ درصد است.

دور اول انتخابات ریاست جمهوری فرانسه دهم آوریل برگزار شد. بر اساس اطلاعات نهایی وزارت کشور فرانسه، ماکرون  ۲۷.۸۴ درصد آرا و «مارین لوپن» ۲۳.۱۵ درصد آرا را به دست آوردند. دور دوم در ۲۴ آوریل برگزار می‌شود

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.