معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: اهتمام و عزم جدی داریم که نیازهای سازمان در ستاد و استان‌ها با اولویت حمایت از محصولات داخلی دانش‌بنیان دارای گواهی استاندارد تأمین شود.

سلاجقه: نیازهای سازمان محیط‌زیست با اولویت محصولات دانش‌بنیان تأمین خواهد شد

به گزارش قدس آنلاین از سازمان حفاظت محیط‌زیست، علی سلاجقه در جلسه شورای راهبردی سازمان حفاظت محیط‌زیست با مهم برشمردن حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در همه حوزه‌های محیط‌زیست خاطرنشان کرد: نقش‌آفرینی شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق برای سازمان حفاظت محیط‌زیست بسیار حائز اهمیت است و تلاش خواهیم کرد در برنامه هفتم توسعه از ظرفیت‌های این شرکت‌ها و پارک‌های علم و فناوری به‌ صورت ویژه استفاده شود.

وی از دیگر اقدامات صورت گرفته در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را تشکیل  واحد ارتباط با صنعت و دانشگاه در دفتر مدیریت اقتصاد و فناوری محیط‌زیست سازمان عنوان کرد و گفت: تمام نیازهای تحقیقاتی - کاربردی سازمان حفاظت محیط‌زیست با فراخوان عمومی در پورتال سازمان اطلاع‌رسانی و بعد از تصویب در شورای پژوهشی سازمان اجرا خواهد شد.

شناسایی و ایجاد بانک اطلاعاتی شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه محیط‌زیست

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست از شناسایی و ایجاد بانک اطلاعاتی شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه محیط‌زیست خبر داد و افزود: در حال برنامه‌ریزی اجرای ایده‌های شرکت‌های دانش‌بنیان با اولویت‌های فناورانه در حوزه محیط‌زیست در پارک پردیسان به مساحت ۲۷۰ هکتار به‌ صورت پایلوت هستیم.

معاون رئیس‌جمهوری استفاده از ظرفیت‌های نخبگان و تشکل‌های مردمی را حائز اهمیت دانست و گفت: در سال گذشته تلاش کردیم از طریق حضوری و غیرحضوری با سمن‌ها، مدیران گروه‌های آموزشی محیط‌زیست، مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی و روسای دانشکده‌های محیط‌زیست و دانشگاه‌های کشور جهت اجرای برنامه‌های راهبردی سازمان حفاظت محیط‌زیست ارتباط برقرار کرده و از نقطه‌ نظرات و تجربیات آنها استفاده کنیم.

ارزیابی عملکرد مدیران با مؤلفه و شعار «محیط‌زیست مردم پایه، هوشمند و فناورانه»

سلاجقه گفت: در سازمان حفاظت محیط‌زیست کارگروه ستاد جهاد تبیین در معاونت آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان ایجاد شده است و مدیران ستادی و استان‌ها مکلف هستند تمام اقدامات و برنامه‌های عملیاتی منطبق با رئوس سند تحول دولت و فرمان سال را در دستور کار خود قرار دهند و ارزیابی عملکرد مدیران با این دو مؤلفه و شعار عملکردی سازمان که «محیط‌زیست مردم پایه، هوشمند و فناورانه» انجام خواهد شد.

معاون رئیس‌جمهوری گفت: مهمترین اقدامی که در دستور کار سازمان حفاظت محیط‌زیست جهت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان  قرار گرفته، خرید محصولات داخلی است که با هدف تقویت بازار کسب‌ و کار نخبگان کشور انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: در نظر داریم در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی محیط‌زیست تفاهم‌نامه‌هایی با شرکت‌های دانش‌بنیان با هدف حمایت از این شرکت‌ها و مراکز رشد با همکاری  صندوق ملی محیط‌زیست تدوین و امضا شود.

تقویت دیپلماسی محیط‌زیست

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست همچنین از برگزاری اجلاس یک روزه وزرا و مقامات عالی‌رتبه کشورهای همجوار پیرو سیاست‌ های ۱۵گانه محیط‌زیست ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص تقویت دیپلماسی محیط‌زیست و تکلیف رئیس‌جمهور در جلسه هیات دولت بر رفع معضل ریز گردها از طریق تعامل با کشورهای همسایه و باهدف ارتقای همکاری‌های بین‌المللی محیط زیستی خبر داد و گفت: تلاش خواهیم کرد با تهیه یک سند و بیانیه برای ایجاد یک وفاق بین‌المللی در جهت حل مسائل محیط زیستی منطقه بخصوص در حوزه گردوغبار، بیابان‌زدایی و آب ، گام‌های مؤثری بین ۱۵ همسایه همجوار ایران برداشته شود.

سلاجقه خاطرنشان کرد: رویکرد اساسی این دولت تحول‌گرایی و عدالت محوری است و رئیس‌جمهور همواره از دولتمردان دولت سیزدهم و همه خدمتگزاران و دلسوزان نظام می‌خواهد به‌ صورت شبانه‌روزی و مدیریت انقلابی برای حل مشکلات مردم و پیشرفت کشور تلاش کنند.

وی گفت: مرکز نوآوری محیط‌زیست سازمان به مساحت دو هزار مترمربع در استان آذربایجان شرقی با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و باهدف حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایده‌های مرتبط با محیط‌زیست و زمینه‌سازی جهت تجاری‌سازی تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان راه‌اندازی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.