قدس آنلاین نگاهی دارد به جدیدترین شماره مجلات معتبر جهان در هفته ای که گذشت.

مروری بر مجلات جهان در هفته‌ای که گذشت + عکس

تایم

مجله تایم در تازه ترین شماره خود در گزارشی با عنوان «شرکت زمین» از دید دیگری مبارزه با تغییرات آب و هوایی را بررسی می کند. این مجله با طراحی جالب توجهی بر روی جلد خود می خواهد نقش شرکت ها و ابرشرکت های مختلف در سراسر جهان در راه مبارزه با گرمایش زمین و تغییرات آب و هوایی زمین را زیر ذره بین قرار دهد. این مجله همچنین در مقاله دیگری با عنوان تایم ۲۰۳۰ ایده هایی در این زمینه برای سال ۲۰۳۰ مطرح می کند.

نیوزویک

هفته نامه نیوزویک در تازه ترین شماره خود، عکس چانگ ایوی سان، رئیس هیئت مدیره شرکت خودروسازی هیوندای موتور را به روی جلد برده است. این نشریه در پرونده خود با عنوان «بزرگترین به هم زننده بازی خودروسازی جهان» به تعریف و تمجید از نوآوری هایی پرداخته که با مدیریت و رهبری فردی مانند ایوی سان در این شرکت خودروسازی اعمال شده که باعث تبدیل شدن آن ها به یکی از سردمداران آینده دیجیتالی صنعت خودروسازی شده است.

اکونومیست

هفته نامه اکونومیست در تازه ترین شماره خود در پرونده ای با عنوان «چین چه چیزی را اشتباه متوجه شده است» آخرین وضعیت درگیری چین با کرونا، قرنطینه و موارد مرتبط را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است. این نشریه معتقد است مشکل دولت چین در برقراری کنترل و سخت گیری های قوی بر مردم و این کشور تنها به خاطر همه گیری کووید ۱۹ نیست و موارد دیگر را نیز شامل می شود. اکونومیست همچنین در مقاله ای، جغرافیایی جدید را برای نوآوری در جهان ترسیم کرده است.

اشپیگل

هفته نامه اشپیگل چاپ آلمان در تازه ترین شماره خود با توجه به رسیدن مناسبت مذهبی عید پاک در بین مسیحیان، در پرونده ای می خواهد از دیدگاه علمی منفعت انجام کار خوب توسط مردم را مورد بررسی قرار دهد. این نشریه در پرونده خود با عنوان «شادی کمک کردن» از جنبه های مختلف و دیدگاه های جدید، خوب بودن و مفید بودن کمک به دیگران برای انسان ها را معرفی می کند.

ویک

هفته نامه ویک در تازه ترین شماره خود به انتقاد از رویه پیش گرفته شده توسط ولادیمیر پوتین در شرق اوکراین می پردازد. این مجله در گزارش خود با عنوان «قصابی کردن اوکراین» ادعا می کند که روسیه در نفوذ خود در غرب اوکراین شکست خورده و به همین جهت حملاتش به شرق این کشور را با چاشنی خشونت بسیار زیاد، همراه کرده است. این مجله همچنین در مقاله ای شانس مارین لوپن برای برنده شدن جنگ انتخابات ریاست جمهوری فرانسه از امانوئل ماکرون را به هیچ عنوان کم نمی داند.

فارِن پالیسی

نشریه فارن پالیسی که هر فصل یک بار به چاپ می رسد، شماره بهار خود را به صورت کلی به چین و موضوعات مرتبط به این کشور اختصاص داده است. این نشریه در پرونده خود با عنوان «بزرگترین رقابت قرن» سایست های آمریکا در مقابل چین را مورد بررسی تازه قرار داده و همینطور شکل دیدگاه پکن در خصوص جو بایدن را زیر ذره بین برده است. فارن پالیسی همچنین در مقاله دیگر خود بر این نکته تاکید کرده که تلاش برخی کشورها برای ضعیف کردن چین الزاما به نفع هیچکس حتی غرب نیز نیست و حتی می تواند برای آن ها خطرناک نیز باشد.

بلومبرگ بیزینس ویک

هفته نامه بلومبرگ بیزینس ویک در تازه ترین شماره خود، تلاش های شرکت فورد برای کنار زدن رقیب خود تسلا و مالک آن ایلان ماسک را بازتاب داده است. این نشریه با انتخاب عکسی از جیم فارلی مدیرعامل شرکت خودروسازی فورد، سوار بر وانت اف ۵۰ پرفروش ترین خودروی چندین سال گذشته آمریکا، و با انتخاب تیتر «هی ایلان، این یک وانت است» تلاش های فورد برای برقی کردن خودروهایش و به چالش کشیدن تسلا در حوزه خودروهای برقی را مورد بررسی قرار می دهد.

نیو ریپابلیک

ماهنامه نیو ریپابلیک در شماره تازه و ویژه خود، به مخاطره افتادن وضعیت و قدرت لیبرال دموکراسی را در غرب و در ایالات متحده آمریکا مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد. این نشریه می گوید درست است که ایالات متحده بحران های زیادی را پشت سر گذاشته، اما چه در این کشور و چه در کل جهان، هیچگاه لیبرال دموکراسی اینقدر ضعیف نشده بوده و در خطر قرار نگرفته بوده است. نیو ریپابلیک همچنین نظرسنجی ویژه ای را نیز به همین دلیل منتشر کرده که احساس مردم آمریکا در خصوص دموکراسی را بازتاب می دهد.

نیوز چاینا

ماهنامه نیوز چاینا چاپ چین در تازه ترین شماره خود، تاثیر میزبانی مسابقات المپیک زمستانی بر این کشور را بسیار بزرگتر از تنها ابعاد ورزشی آن می داند. این نشریه در پرونده خود با عنوان «تغییر بازی» می گوید برگزاری این مسابقات در پکن  اعتماد به نفس بیشتری به مردم چین مخصوصا نسل جدید آن ها خواهد داد. نیوز چاینا همچنین تلاش های چین برای استفاده از سیستم جدید انرژی خورشیدی با عنوان PV که می تواند در زمان های اضطراری از قطعی های برق گسترده جلوگیری کند را منعکس کرده است.

این دیز تایمز

ماهنامه این دیز تایمز در شماره ماه آوریل خود، پرونده ای را به آغاز خیزش کارگران یکی از معروف ترین شرکت های جهان علیه سیاست های آن اختصاص داده است. این نشریه در پرونده خود، شرکت «استارباکس»، شرکت معروف کافی شاپ های زنجیره ای آمریکایی را زیر ذره بین برده و اعتراض های متنوع و مختلف کارگران شاغل برای این شرکت علیه سیاست های بعضا زورگویانه آن و واکنش های تند مدیران استارباکس در مقابل آن ها مانند اخراج کارگران معترض را بازتاب داده است.

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور

*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.