معاون امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: طبق پیش‌بینی ها در ایام تعطیلات عیدفطر امسال شاهد حضور میلیونی زائران در مشهد مقدس هستیم، بنابراین آمادگی کامل برای میزبانی از آنان باید فراهم شود.

آمادگی برای ورود میلیونی زائران به مشهد مقدس در ایام عیدفطر

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام حجت گنابادی‌نژاد روز دوشنبه در ششمین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان افزود: ستاد خدمات سفر خراسان رضوی یک ستاد دایمی است و فعالیت کمیته‌ها و ماموریت‌ها برای حضور زائر در تمام دوران سال در این ستاد پیش‌بینی شده است.
وی با اشاره به حضور میلیونی زائران در ایام عید فطر در مشهد تاکید کرد: کلیه بخشهای خدمات اعم از اسکان، حمل و نقل (در دو بخش رفت و برگشت)، خدمات جاده‌ای و بهداشت باید در این زمینه آمادگی کامل را داشته باشند.

معاون استاندار خراسان رضوی تاکید کرد:  لازم است اداره کل هواشناسی استان نیز با اعلام دقیق و به موقع گزارشهای پیش‌بینی، اطلاع رسانی لازم را برای تسهیل سفر و آگاهی بخشی‌ مسافران داشته باشد.

حجت الاسلام گنابادی‌نژاد در ادامه با اشاره به ضعف‌های موجود در ارائه خدمات طی ایام نوروز امسال گفت: حتی یک اقدام انجام نشده از سوی کمیته‌ها شناسایی و چرایی عدم اجرای مصوبات و اقدامات محوله نیز پیگیری می‌شود. 
معاون استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: در حوزه اسکان طی نوروز امسال، ‌به هنگام بودن راهبری و مدیریت کمیته اسکان بخوبی انجام شد اما برای مناسبتهای بعدی باید ارتباط حوزه اسکان و هدایت مسافران به ظرفیت‌های خالی تقویت شود.
وی گفت: همچنین پیرامون قیمتها و ثبات در بازار برای آگاهی مردم اطلاع‌رسانیهای گسترده صورت گیرد. 

گنابادی نژاد با تقدیر و تشکر از حوزه اطلاع‌رسانی در ستاد خدمات سفر گفت: اگر فضای مجازی و صدا و سیمای ملی را نتوانیم پای کار بیاوریم همچنان مشکل خواهیم داشت.

او با بیان اینکه بازه زمانی نوروز و خدمات آن را از ۱۰ اسفند تا ۱۵ فروردین باید لحاظ کرد، افزود: کلیه دستگاهها باید بازه زمانی حضور زائر را در آمارگیری مد نظر داشته باشند که مشهد از ۱۰ اسفند پارسال و روز بعثت میزبان زائران بود. یکپارچه سازی آمار در این زمینه اهمیت دارد.

وی ضمن قدردانی از تلاش دستگاه های مخلتف در میزبانی از زائران افزود : ورود بیش از ۸.۵ میلیون مسافر در مشهد طی مدت یاد شده رویداد خوبی بود.

معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد: با وجود همه چالشها و کمبودها ارائه خدمات به خوبی صورت گرفت و امیدواریم با شناخت نقاط قوت و ضعف و ساماندهی همه امکانات و هماهنگی بین دستگاهی در نوبتهای بعدی سربلند باشیم .
گنابادی نژاد گفت: در زمینه تامین ارزاق و نیازها عملکرد خوبی در نوروز امسال داشته و هیچ کمبود و بحرانی نداشتیم و صرفا برخی اختلالات وجود داشت که می‌توانست تبدیل به بحران شود اما بخوبی مدیریت شد.
وی افزود : در حوزه حمل و نقل نیز امسال هیچ مسئله‌ای در پیک بازگشت مسافر نداشتیم و این یک افتخار است .
او با قدردانی از اقدامات شهرداری مشهد گفت: پای کار بودن مجموعه شهرداری مشهد در همه عرصه ها قابل تقدیر است.
حجت الاسلام گنابادی نژاد همچنین از تلاشهای فرمانداری شهرستانهای استان، هلال‌احمر، دانشگاه علوم پزشکی مشهد ، پلیس راه و نیروی انتظامی قدردانی کرد.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.