قدس آنلاین نگاهی دارد به تیترهای صفحه اول روزنامه های جهان در روز سه شنبه نوزدهم آوریل ۲۰۲۲ (سی فروردین ماه ۱۴۰۰)

مروری بر صفحه اول مطبوعات جهان (سه‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۱) + عکس

واشنگتن پست

روزنامه واشنگتن پست گزارش اصلی صفحه نخست خود را به شروع موج جدید حملات روسیه به شرق اوکراین اختصاص داده است. این روزنامه می گوید نیروی زمینی روسیه دوباره به سمت کیف و دونباس روانه شده و از طرف دیگر حملات موشکی گسترده به دیگر شهرهای اوکراین از جمله لِویو نیز با گستردگی هر چه تمامتر ادامه دارد. این روزنامه در گزارشی به انتقادات در خصوص رویه همیشگی پلیس ضد مواد مخدر این کشور برای حملات ناگهانی به خانه های مضنونین می پردازد و تاکید می کند با توجه به یافته ها، این گونه هجوم به خانه ها اغلب عواقب سنگین تری نسبت به میزان کشف مواد مخدر دارد.

کُمِرسانت

روزنامه کمرسانت چاپ روسیه عکس اصلی صفحه نخست خود را به سخنرانی اِلویرا نابیولینا رئیس بانک مرکزی روسیه در مجلس دومای روسیه اختصاص داده است. او در صحبت های خود از هدف گذاری میان مدت روسیه برای غلبه بر رکود اقتصادی و تورم که تحریم های غرب برای روسیه به وجود خواهد آورد صحبت به میان آورده است. این روزنامه همچنین می گوید از این پس پرچم روسیه در تمامی مدارس این کشور به اهتزاز در خواهد آمد و دانش آموزان با خواندن سرود این کشور روز خود را اغاز خواهند کرد.

گلوبال تایمز

روزنامه گلوبال تایمز چاپ چین عکس اصلی صفحه نخست خود را به برگزاری هفتاد و هفتمین سالگرد پیروزی روسیه بر ارتش نازی آلمان در جنگ جهانی دوم اختصاص داده که شاهد رژه سربازان روس در میدان سرخ مسکو بود. این روزنامه همچنین در مصاحبه با یک پژوهشگر هندی، برخورد متفاوت آمریکا با هم پیمانان خود و تفاوت قائل شدن میان هند و دیگر کشورهای غربی را در قضیه بحران اوکراین، به دلیل ذهنیت استعمارگرایانه آمریکا عنوان کرده است. گلوبال تایمز همچنین تاکید می کند که رشد اقتصادی فصلی این کشور ۴.۸ درصد بوده که نشان دهنده تاثیر منفی کمتر همه گیری کرونا می باشد.

نشنال پست

روزنامه نشنال پست چاپ کانادا در گزارشی به وضعیت ناگوار سفارتخانه این کشور در روسیه اشاره کرده و از هدر رفتن میلیون ها دلار در این باره می گوید. این روزنامه می نویسد کانادا سه ساختمان دیپلماتیک در روسیه دارد که ساختمان اصلی سفارتخانه این کشور در مسکو که در سال ۱۸۹۸ بنا شده، سالانه یازده میلیون و سیصد هزار دلار خرج روی دست این کشور گذاشته و از بسیاری از امکانات لازم از جمله تهویه مناسب در هوای سرد مسکو برخوردار نیست.

جروزالم پست

روزنامه جروزالم پست چاپ رژیم صهیونیستی در گزارشی به انتقاد مقامات این رژیم از مقامات اردن به خاطر انتقاد از آن ها در خصوص وقایع اخیر بیت المقدس پرداخته است. این روزنامه همچنین از پرتاب چندین موشک از نوار غزه به سمت سرزمین های اشغالی خبر می دهد که توسط گنبد آهنین متوقف شده است. جروزالم پست همچنین معتقد است سیاست یک بام و دو هوای در پیش گرفته شده توسط رژیم صهیونیستی در خصوص بحران اوکراین، برای روسیه در خصوص رضایت از این رژیم کافی نیست.

جِپَن تایمز

روزنامه جپن تایمز چاپ ژاپن در گزارشی به تاثیرات اقتصادی استراتژی در پیش گرفته شده توسط چین برای کنترل همه گیری کووید ۱۹ پرداخته است. این روزنامه می گوید استراتژی کووید صفر که توسط چین اجرا می شود نه تنها بر روی اقتصاد این کشور بلکه بر دیگر کشورهای آسیایی نیز تاثیر منفی گذاشته است. این روزنامه همچنین معتقد است با توجه به حمله روسیه و اوکراین و ارتباط نزدیک چین با روسیه، روابط تجاری چین اروپا دیگر مانند سابق نخواهد بود.

گاردین

روزنامه گاردین چاپ انگلیس در گزارشی به ادعای بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا در خصوص هدف قرار گرفتن با یک نرم افزار جاسوسی پرداخته است. این روزنامه می گوید که جانسون به نیروهای امنیتی بریتانیایی اطلاع داده که جاسوس افزار پگاسوس که ساخت اسرائیل می باشد در سیستم های او در محل زندگی و کارش نصب شده است. این روزنامه ادعا می کند که در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ دولت امارات برای جاسوسی از نخست وزیر بریتانیا از این جاسوس افزار استفاده می کرده است.

پایونیر

روزنامه پایونیر چاپ هند در گزارشی به افزایش ۹۰ درصدی مبتلایان روزانه کرونا در این کشور پرداخته است. این روزنامه همچنین از تشکیل چهارده کارگروه توسط دولت هند برای واکاوی وقایع شورش در منطقه جهانگیرپوری دهلی اختصاص داده است. شورشی که بین دو گروه مذهبی که بدون مجوز برای برگزاری مراسم دینی خود در این منطقه حضور پیدا کرده و با یکدیگر درگیر شدند به وجود آمد. پایونیر همچنین به انتقاد از افزایش سرسام آور نرخ تعمیر و نگهداری برای خریداران خانه در هند که توسط سازندگان وضع شده است می پردازد.

وال استریت ژورنال

روزنامه وال استریت ژورنال عکس اصلی صفحه نخست خود را به برگزاری صد و بیست و ششمین دور مسابقات ماراتن در شهر بوستون اختصاص داده که بعد از دو سال تعطیلی به خاطر همه گیری کرونا با حضور ۳۰ هزار نفر از مردم این شهر برگزار شد. این روزنامه همچنین حکم قاضی یک دادگاه در ایالت فلوریدا را بازتاب داده است که الزام آور بودن زدن ماسک در وسایل حمل و نقل عمومی که توسط دولت بایدن اعلام شده را غیر قانونی خوانده است.

فایننشیال تایمز

روزنامه فایننشیال تایمز در گزارشی به آخرین تلاش های دو نامزد باقی مانده در دور دوم انتخابات ریاست جمهوی فرانسه برای پیروزی در این انتخابات پرداخته است. این روزنامه صحبت های مارین لوپن که سوء استفاده از ۱۳۷ هزار یورو پول مختص به اتحادیه اروپا توسط او برای کارزار انتخاباتی اش را تکذیب کرده را نیز بازتاب داده است. این روزنامه همچنین در مقاله ای معتقد است پیشنهاد اخیر ایلان ماسک برای خرید توئیتر که توسط بسیاری مورد استقبال قرار گرفت نشان دهنده این است که این شبکه اجتماعی مشکلاتی دارد و باید خون تازه ای در رگ های خود به جریان بیندازد.

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور
*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.