کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بر اساس تحلیل نقشه‌های آینده‌نگری و تصاویر ماهواره‌ای، امروز در ارتفاعات شمالی استان رگبار باران به همراه رعد و برق پیش‌بینی می‌شود و این در حالی است که در نواحی جنوبی استان شاهد وزش باد به نسبت شدید همراه با گرد و خاک خواهیم بود.

شمال خراسان رضوی درگیر رگبار باران/ جنوب، گرفتار گرد و خاک

به گزارش قدس آنلاین، زهرا عنایتی  افزود: از عصر روز سه شنبه نیز در برخی نواحی جنوبی و ارتفاعات شمالی استان شاهد آغاز بارش رگباری خواهیم بود و در پی آن روز چهارشنبه در بیشتر نقاط استان به ویژه در نیمه غربی استان بر شدت بارش‌ها افزوده می‌شود.

وی با اشاره به این که بیشترین حجم بارش در روزهای چهارشنبه و جمعه همراه با احتمال آبگرفتگی معابر پیش‌بینی می‌شود ادامه داد: بارش‌های رگباری همراه با وقوع رعد و برق خواهد بود که در نواحی مستعد این رخداد همراه با تگرگ خواهد بود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به این که طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای شهر مشهد بین ۱۴ و ۲۶ درجه بالای صفر در نوسان بود افزود: پیش بینی می شود دمای هوای امروز مشهد در گرمترین ساعات به ۲۹ درجه و در خنک‌ترین ساعات به ۱۶ درجه بالای صفر برسد.

عنایتی افزود: در این مدت، ریوش با هشت درجه بالای صفر و داورزن با ۳۳ درجه بالای صفر به ترتیب به عنوان خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط خراسان رضوی به ثبت رسیدند همچنین در این مدت بیشترین سرعت وزش باد در سبزوار با ۴۰ کیلومتر در ساعت رخ داد.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.