با نزدیک شدن به آغاز سال ۱۴۰۱ و به منظور میزبانی شایسته از زائرانی که در ایام تعطیلات نوروزی به مشهد مقدس سفر خواهند کرد قدس آنلاین در پویشی با عنوان میزبانی کریمانه برآن شد تا از تمامی دستگاه های اجرایی و مجموعه هایی که به نوعی در خدمتگذاری و میزبانی شایسته از زائران دخالت دارند برنامه های آنها را جویا شود .

 پرونده ویژه ویدیویی ۲۰ قسمتی «پویش میزبانی کریمانه»

در این پویش ۲۰قسمتی با دستگاه  های اجرایی و خدمت رسان، اتاق اصناف مشهد و اتحادیه نانوایان این شهرستان و همچنین تشکل مردمی خدمتگذاران زائران پیاده امام رضا(ع) پای گفتگو نشستیم.

1- یکی از مهمترین دغدغه های زائران هنگام حضور در شهر مشهد ، ترافیک سخت و پیچیده ای است  که در هسته مرکزی شهر رخ می دهد از این رو در اولین قسمت از این پویش به سراغ  منبتی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد رفتیم تا از برنامه های این مجموعه برای نوروز 1401 در سطح شهر مقدس مشهد و کاهش این معضل جویا شویم.

وی در این گفتگو به اطلاع رسانی مرتب و روزانه محدودیت های ترافیکی مشهدالرضا در نوروز1401از رادیو زیارت ، تلاش برای رفع معبر بودن حرم مطهر به جای مقصد بودن ، نیاز به تامین زیرساخت برای  رفع مشکل پارکینگ  در هسته مرکزی شهر و اطراف حرم مطهر امام رضا(ع) و تاکید بر اولویت استفاده زائران  از وسایل حمل و نقل عمومی برای تشرف به حرم مطهر اشاره داشت.

https://www.qudsonline.ir/news/788922/

2-در دومین قسمت از این پویش به سراغ سرهنگ میش مست رئیس  پلیس راه خراسان رضوی رفتیم تا تمهیدات این مجموعه برای میزبانی شایسته از زائران را جویا شویم که وی در این باره به این موارد اشاره کرد: در خصوص برنامه ها و سفرهای نوروزی هیچ ممنوعیت و محدودیتی وجود ندارد، کلیه ی دستگاه های امدادی در طرح نوروزی وظایف خود را به درستی انجام می دهند و بر مبنای حجم ترافیک حتما در ایام نوروزی برنامه ریزی خواهیم کرد تا یک محدودیت هایی برای وسایل نقلیه باربری اعمال کنیم.

https://www.qudsonline.ir/news/788601/

3-پویش میزبانی کریمانه در ادامه به سراغ رئیس اتحادیه نانوایی های مشهد رفت تا برنامه های این اتحادیه برای رفع نگرانی های احتمالی زائران برای موضوع نان در نوروز 1401 را مورد بررسی قرار دهد.

از مهمترین نکات مصاحبه با کشتگر می توان به استقرار  سه نانوایی سیار در اطراف حرم مطهر رضوی در محورهای مختلف، کمبود نانوایی در محورهای  اطراف حرم مطهر رضوی  به دلیل مقرون به صرفه نبودن قیمت نان، نیاز روزانه نانوایی های اطراف حرم به حدود ۴۰ کیسه آرد  و تحویل  ارد مورد نیاز نانوایی ها قبل از شروع پیک نوروزی حضور زائران اشاره کرد.

https://www.qudsonline.ir/news/788582/

4-در ادامه برای آگاهی از برنامه های سازمان تاکسیرانی مشهد به منظور میزبانی کریمانه از زائران در نوروز1401با محبی ، مدیرعامل تاکسیرانی مشهد به گفتگو نشستیم.

وی در این گفتگو به نکاتی از جمله اینکه تمام تاکسی های مشهد در نوروز 1401 در آماده باش کامل قرار خواهند داشت  ، همه مرخصی ها در این مدت لغو می باشند و گزارش تخلفات احتمالی زائران  به شماره تلفن۱۳۷ و بررسی آنها  در کوتاهترین زمان ممکن اشاره داشت.

https://www.qudsonline.ir/news/788573/

5-از انجا که سلامت زائران یکی از محورهای مهم در میزبانی کریمانه از انها می باشد در ادامه با مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی به منظور اگاهی از برنامه های آنها جهت نظارت بهتر بر فرایندهای مرتبط با سلامت زائران در مراکز عرضه فراورده های گوشتی و همچنین مراکز اقامتی پای گفتگو نشستیم.

اعلمی با اشاره به اینکه سلامت زائران و مجاوران در اولویت اصلی  این مجموعه قرار دارد به تشدید نظارت های بهداشتی دامپزشکی در منطقه حرم مطهر رضوی در نوروز ۱۴۰۱، نظارت بهداشتی در ۱۴ کشتار گاه طیور و ۳۰ کشتارگاه دام در سطح استان و گزارش تخلفات احتمالی از طریق سامانه 1512  اشاره کرد.

https://www.qudsonline.ir/news/790292/

6-یکی از تشکل های مردمی که همواره در صف مقدم خدمت به زائران امام رضا(ع) بویژه زائران پیاده می باشد جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) است. از این رو پویش میزبانی کریمانه در گفتگویی با سخنگوی این جمعیت برنامه های آنها را در این زمینه تشریح کرد.

 در این گفتگو به راه اندازی ایستگاه های صلواتی در تمام محورهای منتهی به مشهد برای پذیرایی و اسکان زائران  ،  آمادگی  کامل برای اسکان و تغذیه زائران در شهر مقدس مشهد  و عدم غفلت  از حضور  زائران خارجی در نوروز 1401 در شهر مقدس مشهد و  ثبت اطلاعات  کاروان های  زائران پیاده در  ایستگاه های مستقر در محورهای منتهی به مشهد اشاره شد.

https://www.qudsonline.ir/news/790175/

7-پویش میزبانی کریمانه در ادامه برای آگاهی از برنامه های مجموعه های خدمت رسان برای میزبانی شایسته از زائران به سراغ مرکز اورژانس 115رفت.

یزدانی، رئیس مرکز اورژانس مشهد در این مصاحبه به آماده باش بودن  تمام ظرفیت های این مرکز برای خدمت رسانی مطلوب به زائران در نوروز 1401، افزودن دو پایگاه اورژانس و استفاده از ظرفیت های شهرستان های همجوار در صورت نیاز اشاره کرد.

https://www.qudsonline.ir/news/789672/

8-در ادامه بررسی برنامه  مجموعه  های خدماتی شهرمشهد در نوروز 1401به سراغ اداره پدافند غیرعامل و پیشگیری از بحران شهرداری مشهد رفتیم.

 اکلملی، رئیس این اداره  به بررسی و رفع  نقایص اسکان زائران در قبل از کرونا در شهر مقدس مشهد، عدم تداخل وظایف این مجموعه برای اسکان  با مجموعه های اقامتی و اطلاع رسانی زائران درباره اسکان از طریق تلفن ۱۳۷ اشاره داشت.

https://www.qudsonline.ir/news/789659/

9-یکی از مواردی که زائران بویژه آنهایی که با وسایل حمل و نقل عمومی به مشهد سفر می کند با آن سر و کار دارند ناوگان اتوبوسرانی می باشد.

از این رو طی گفتگویی با نیشابوری مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد آخرین برنامه های این مجموعه برای میزبانی کریمانه از زائران از جمله افزایش ساعت خدمت رسانی ناوگان اتوبوسرانی در نوروز 1401به مدت دو ساعت ،  خدمت رسانی۵۰۰ دستگاه اتوبوس در هنگام تحویل سال به زائران و مجاوران در محورهای منتهی به حرم مطهر رضوی  و تاکید بر استفاده شهروندان و زائران  در زمان استفاده از اتوبوس از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی اشاره شد.  

https://www.qudsonline.ir/news/789472/

10-دستگاه بعدی که در پویش میزبانی کریمانه مورد بررسی قرار گرفت، سازمان آتش نشانی مشهد بود.

معاون این سازمان ضمن بیان تدابیرآتش نشانی مشهد برای میزبانی از زائران نوروزی 1401  به بررسی   سطح ایمنی و رفع نواقص ایمنی احتمالی در  مراکز اقامتی، تجاری و بوستان های مشهد ، معرفی  مراکز نا ایمن به معاونت پیشگیری ازجرم و دریافت پیام های مردمی از طریق  شماره ۱۲۵ به صورت  شبانه روزی اشاره کرد.

https://www.qudsonline.ir/news/789355/

11-پویش میزبانی کریمانه در ادامه به سراغ بیدخوری مسئول کمیته اسکان خراسان رضوی در نوروز 1401 رفت.

در این گفتگو به  تمهیدات نوروزی  لازم درباره اسکان زائران و استفاده از  همه ظرفیت های لازم برای این موضوع  ، اماده باش بودن همه مراکزهای اقامتی در مشهد، بازدید از این مراکز و ارائه تذکرهای لازم به آنها جهت رفع برخی موارد اشاره شد.

https://www.qudsonline.ir/news/789259/

12-خدمات بانکی از جمله خدمات دیگر پرکاربرد برای زائران و مسافران می باشد.بنابراین طی گفتگویی با صفای نیکو دبیرشورای هماهنگی بانک های خراسان رضوی از اخرین اقدامات نظام بانکی استان برای خدمات رسانی شایسته به زائران در نوروز 1401 در شهر مقدس مشهد از جمله فعال بودن تعدادی از شعب منتخب بانکی  برای خدمت رسانی به زائران در اطراف حرم مطهر رضوی در نوروز۱۴۰۱ از ساعت ۹ تا ۱۲، اطلاع رسانی  لیست این شعب  در شعب بانکی اطراف حرم مطهررضوی ، اطلاع رسانی مشکلات احتمالی در عابربانک ها و اختلال های احتمالی  از طریق شماره تلفن نصب شده در این عابربانک ها، هوشیاری  زائران در برابر کلاهبرداری های اینترنتی و  توزیع اسکناس نو تنها  از طریق عابر بانک ها   اشاره شد.

https://www.qudsonline.ir/news/790928/

13-یکی از مواردی که برای زائران بویژه انهایی که با خودرو شخصی سفر می کنند اهمیت دارد ، کیفیت مناسب جاده می باشد. از این رو پویش میزبانی کریمانه طی گفتگویی با خجسته معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی اخرین وضعیت اصلاح و ترمیم جاده های استان و همچنین گشت های نوروزی در این ایام از جمله استقرار  ۷۲ اکیپ نوروزی با ۵۳۴ دستگاه انواع خودرو و ۷۳۳نفر در راه های خراسان رضوی  تا پایان تعطیلات نوروزی 1401 ، شناسایی ۶۰نقطه حادثه خیز در راه های استان و  رفع و اصلاح انها و بیان مشکلات احتمالی در راه های استان از طریق تلفن ۱۴۱ مورد بررسی قرار گرفت.

https://www.qudsonline.ir/news/791031/

14-پویش میزبانی کریمانه در چهاردهمین قسمت طی گفتگویی با رئیسیان‌زاده، معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی برای خدمات رسانی به زائران در نوروز 1401 به تشریح طرح نوروزی دار الکرامه با کمک کانون‌های خادمیاری خراسان رضوی جهت خدمت رسانی به زائران در سه محور ،  راه اندازی 14 ایستگاه بین راهی در محورهای مختلف خراسان رضوی ، اسکان روزانه به طور میانگین هزار زائر محروم از طریق شناسایی آنها در سطح شهر بویژه در محورها و خیابان های اطراف حرم مطهر رضوی و  استقرار چهار واحد  نانوایی سیار در محورهای نزدیک به حرم مطهر رضوی پرداخته شد.

https://www.qudsonline.ir/news/792309/

15-در ادامه  با رئیس اتاق اصناف مشهد برای اقدامات این مجموعه برای میزبانی کریمانه از زائران پای صحبت نشستیم .

محمودبنانژاد با بیان اینکه ۳ نانوایی در مشهد به خاطر گران فروشی و فروش اجباری نان به زائران و مجاوران از ابتدای تعطیلات نوروزی پلمب شده اند،  به تشدید  نظارت ها بر عرضه کالاهای اساسی و تنظیم بازار ،  پلمپ واحد های متخلف به مدت یک ماه و معرفی آنها  به تعزیرات حکومتی و اجتناب واحدهای صنفی از خرید کالا با قیمت بالاتر از تولیدکننده اشاره داشت.

https://www.qudsonline.ir/news/792250/

16-پویش میزبانی کریمانه در ادامه طی گفتگویی با مالک رحمتی ، قائم مقام آستان قدس رضوی آخرین برنامه های این مجموعه برای خدمت گذاری و میزبانی از زائران  از جمله (خدمت به زائران از مبدأ تا مبدأ) و (تحقق زیارت متعالی) به عنوان دو سیاست اصلی آستان قدس رضوی در ارائه خدمات به زائران امام هشتم(ع) در نوروز ۱۴۰۱ پرداخته شد.

https://www.qudsonline.ir/news/792351/

17-فرماندار مشهد ، مسئول بعدی بود که در برابر تریبون پویش میزبانی کریمانه قرار گرفت .

داوری در این گفتگو به راه اندازی 10هزار  پارکینگ در محورهای منتهی به حرم مطهر رضوی ، نظارت  کمیته های مختلف  بر  قیمت  هتل ها، هتل آپارتمان ها، مسافرخانه ها درباره رعایت  نرخ های تعیین شده و رعایت دستورالعمل های بهداشتی و برخورد قانونی با واحدهای متخلف  و  راه اندازی چند نانوایی سیار   در محدوده حرم مطهر  اشاره کرد.  

https://www.qudsonline.ir/news/792238/

18-در ادامه بررسی برنامه مجموعه های مرتبط با میزبانی از زائران به سراغ نصرپور رئیس صداوسیمای خراسان رضوی رفتیم تا از کم و کیف آمادگی این مجموعه برای اطلاع رسانی به زائران در سطح استان و بویژه شهر مشهد مقدس اطلاع پیدا کنیم .

 در این گفتگو به پخش برنامه های  رادیو ملی زیارت به صورت  تخصصی با موضوع زیارت وآداب میزبانی و زائرین، برقراری ارتباطات زنده رادیویی و تلویزیونی با موضوع  زائران و زیارت و  ضبط گزارش های ویژه ای از صحن و سرای امام رئوف  و خدمات به زائران و مجاورین  پرداخته شد.

https://www.qudsonline.ir/news/791915/

19-ارجائی، شهردار مشهد مسئول بعدی بود که پویش میزبانی کریمانه به سراغ وی رفت.

وی با اشاره به اینکه در نوروز1401طرح ترافیک در اطراف حرم رضوی اجرا نخواهد شد به  فضاسازی  شهر مشهد با بیش از ۱۸ میلیون بوته گل به منظور استقبال از بهار و میزبانی از زائران ، آمادگی برای اسکان زائران ، رنگ امیزی و زیباسازی جداول، پل های عابر پیاده و پل های بتنی تقاطع های غیر هم سطح شهر، تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی بویژه در هسته ی مرکزی شهر  اشاره کرد.

https://www.qudsonline.ir/news/791874/

20-عباسیون ، رئیس اداره ارتباطات مردمی استان قدس رضوی نیز با شرکت در پویش میزبانی کریمانه به  خدمت رسانی این مجموعه به زائران  از  مبادی  و محورهای ورودی مشهد ،  استقبال از زائران توسط تعدادی از خدام حرم مطهررضوی  به همراه بسته های متبرک در پایانه های مسافربری و اجرای برنامه های فرهنگی از جمله سرود خوانی نوجوانان در مناطق مختلف سطح شهر اشاره داشت.

https://www.qudsonline.ir/news/791401/

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.