«آنگ سان سوچی» رهبر مخلوع میانمار توسط دادگاهی در این کشور، در اولین مورد از اتهامتش مجرم شناخته و به تحمل ۵ سال حبس محکوم شد.

رهبر سابق میانمار به ۵ سال حبس محکوم شد

به گزارش قدس آنلاین، یک منبع آگاه اعلام کرد که دادگاهی در میانمار امروزچهارشنبه «آنگ سان سوچی» رهبر مخلوع این کشور را پس از مجرم شناخته شدن در اولین مورد از ۱۱ پرونده فساد مطرح شده برضد وی، به تحمل ۵ سال حبس محکوم کرد.

سوچی به حداقل ۱۸ جرم متهم شده است که مجموعاً حداکثر مجازات حبس نزدیک به ۱۹۰ سال را در پی دارد که این مسئله هرگونه احتمال بازگشت وی به عرصه سیاسی را از بین می‌برد.

منبع یاد شده که نخواست نامش فاش شود، همچنین افزود که دادگاه پشت درهای بسته برگزار شده و قاضی پرونده چند لحظه پس از تشکیل دادگاه حکم را صادر کرده است. این منبع همچنین گفت که سوچی از نتیجه ناراضی بود و درخواست تجدید نظر خواهد کرد.

هنوز مشخص نیست که سوچی برای اجرای حکمش به زندان منتقل خواهد شد یا خیر. سوچی از زمان بازداشتش در مکانی نامعلوم به سر برده است.

آخرین مورد مربوط به ادعاهایی بود مبنی بر اینکه سوچی ۱۱.۴ کیلوگرم طلا و پرداخت‌های نقدی به مبلغ ۶۰۰ هزار دلار را از «فیو مین تین»، وزیر ارشد سابق شهر «یانگون» پذیرفته است. سوچی این اتهامات را پوچ و بی اساس خوانده و آنها را رد کرده است.

ارتش گفته است که سوچی مرتکب جنایات شده است و جرایم وی توسط یک قوه قضائیه مستقل رسیدگی می‌شود و همچنین انتقادات خارجی را به عنوان مداخله در امور میانمار رد کرده است.

میانمار پس از کودتای نظامی که منجر به برکناری آنگ سان سوچی و آواره شدن صدها نفر شد در چرخه‌ای از خشونت گرفتار شده است.

نکته قابل توجه درباره آنگ سان سوچی که برنده جایزه صلح نوبل است، این است که در زمانی که او در رأس قدرت بود، مسلمانان روهینگیایی بارها توسط نیروهای امنیتی و افراطی‌ها هدف حملات وحشیانه قرار گرفتند و وی در این زمینه سکوت کرد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.