رئیس رژیم صهیونیستی خواستار سفر به عربستان و پیوستن ریاض به توافقات سازش شد.

هرتزوگ: مایلم سفری علنی به عربستان داشته باشم

 به گزارش قدس آنلاین، اسحاق هرتزوگ، رئیس‌ رژیم‌ صهیونیستی از تشکیلات خودگردان فلسطین انتقاد کرد، اما خواستار تقویت روابط با آن شد و هدف خود را برای سفر علنی به عربستان  بیان کرد.

به گزارش خبرگزاری شهاب، اظهارات هرتزوگ در جریان مصاحبه‌های وی با رسانه‌های صهیونیستی مطرح شد که به طور کامل روز چهارشنبه به مناسبت روز آغاز اشغالگری صهیونیست ها در فلسطین منتشر خواهد شد.

هرتزوگ در مصاحبه با هاآرتص گفت: ما مجبوریم با فلسطینی ها گفت و گو کنیم اما نمی توانیم محدودیت های این رابطه را انکار کنیم. ما نمی‌توانیم این واقعیت را نادیده بگیریم که فلسطینی‌ها در عرصه‌های مختلف علیه ما گام برمی‌دارند که مخالف روحیه همکاری و صلح است.

در حالی که وی در گفت و گو با روزنامه «اسرائیل هیوم» با بیان اینکه عربستان باید به «قراردادهای عادی سازی ابراهیم» با این رژیم بپیوندد، گفت: این روند تنها به اسرائیل مربوط نمی شود، بلکه به اوضاع داخلی عربستان و روابط عربستان با آمریکا نیز مربوط می شود. 

این انتقادها درحالی مطرح شده که وی تماس‌های متعددی با محمود عباس، رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین داشت، مطرح می‌شود که آخرین آن عصر یکشنبه بود.

 خبرگزاری فلسطینی وفا گزارش داد که عباس عصر روز یکشنبه یک تماس تبریک به مناسبت عید سعید فطر از سوی اسحاق هرتزوگ دریافت کرد.

و پنجشنبه گذشته، رسانه های عبری فاش کردند که رونن بار، رئیس سرویس امنیت عمومی این رژیم(شین بت)، حدود دو هفته پیش با محمود عباس در پی وقایع مسجد الاقصی دیدار کرده است.

در این دیدار درگیری‌های هفته‌های اخیر در مسجد الاقصی، تشدید سرکوب‌های پلیس رژیم‌ صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها و تلاش برای آرام کردن فضا و امکان آتش‌بس در هفته آخر ماه مبارک رمضان مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.