اتحادیه اروپا در نظر دارد برای تشدید اقدامات خود علیه روسیه، دسترسی تعداد بیشتری از بانک‌های این کشور به سوئیفت را قطع کرد.

اتحادیه اروپا دسترسی روسیه به سوئیفت را محدودتر می‌کند

به گزارش  قدس آنلاین به نقل از راشاتودی، اتحادیه اروپا تصمیم دارد تعداد بیشتری از بانک‌های روسیه را از دسترسی به جامعهٔ جهانی ارتباطات مالی بین بانکی (سوئیفت) محروم کند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از مقامات این اتحادیه نوشت: در بخش بانکی، بانک‌های روسی بیشتری وجود خواهند داشت که سوئیفت را ترک خواهند کرد. خبرگزاری فرانسه اشاره‌ای به نام مؤسسات و بانک‌های روسی که احتمالاً به زودی دسترسی آنها به سوئیفت قطع می‌شود، نکرد.

اتحادیه اروپا پیشتر و در پی حمله روسیه به اوکراین دسترسی هفت بانک روسی به سوئیفت را قطع کرد. سوئیفت مستقر در بلژیک، تراکنش‌های بین مؤسسات مالی را به شیوه‌ای ایمن و استاندارد انجام می‌دهد. در حال حاضر بیشتر پرداخت‌های فرامرزی در دنیا با سوئیفت انجام می‌شود که بیش از ۲۰۰ کشور و بیش از ۱۱ هزار مؤسسه مالی از این شبکه استفاده می‌کنند.

با این حال روسیه پیشتر و به منظور کاهش وابستگی نظام مالی-پولی خود به سیستم‌های تحت کنترل غرب از "سیستم تبادلات بین بانکی ملی خود" معروف به "سوئیفت روسی" رونمایی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.