عملیات شهادت طلبانه جوانان فلسطینی در شهرک‌نشین العاد موجب تمجید گروه‌ها و شخصیت‌های مقاومت فلسطین شده و با تبریک به ملت خود، این اقدام را قهرمانانه و پاسخی به خشونت‌ها و هتک حرمت رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی دانستند.

گروه‌های فلسطینی عملیات العاد را قهرمانانه و پاسخی به رژیم صهیونیستی دانستند

به گزارش قدس آنلاین، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس پنجشنبه شب در واکنش به عملیات العاد گفت: هراسی از تهدیدات رژیم صهیونیستی نداریم؛ مسجد الاقصی خط قرمز ماست و نه قابل معامله است و نه تل آویو قادر به تقسیم زمانی و مکانی آن میان مسلمانان و یهودیان است.

این مقام ارشد فلسطینی تصریح کرد که تهدیدات رژیم صهیونیستی در مورد ترور رهبران حماس، هرگز ما را از دفاع از سرزمین و مقدسات فلسطین، بازگشت به سرزمین خود و آزادی اسیران بازنمی‌دارد.

حازم قاسم سخنگوی حماس 
حازم قاسم سخنگوی حماس در واکنش به این عملیات، آن را بخشی از خشم ملت فلسطین در قبال تعدی های رژیم صهیونیستی به مقدسات دانسته است.

محمد حمید ابوالحسن

محمد حمید ابوالحسن از رهبران جنبش جهاد اسلامی عملیات قهرمانانه در منطقه العاد را پیروزی برای اقصی دانست
جنبش جهاد اسلامی در بیانیه‌ای عملیات شهرک العاد که بر روی روستای مجدل الصادق بنا شده را تبریک گفت و آن را پیروزی برای قدس دانسته است.
این گروه فلسطینی نجس شدن مسجد الاقصی توسط ارتش رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان را اعلام جنگ با ملت فلسطین و هتک حرمت به تمام مرزها دانست و اعلام کرد که مردم ما به مقابله با اشغالگران و تعدی آنها ادامه می دهند

اسامه حرب یکی از رهبران جهاد اسلامی 
اسامه حرب نام گذاری عملیات به نام العاد را بیانگر قیام مردم فلسطین برای انتقام از اشغالگری دانسته است که در قبال جنایت های مداوم ان علیه مقدسات به وجود آمده است.

وی افزود: ملت فلسطین برای گرفتن آزادی و تمام حقوق خود مصر هستند و به خواسته خود برای بازگشت به سرزمین خود ادامه می دهند.

این مقام جهاد اسلامی تاکید کرد که ملت فلسطین نمی تواند نسبت به اینکه رژیم صهیونیستی تمام خطوط قرمزها را در جنایت‌هایش رد کند، ساکت و بی تفاوت بماند.

سخنان ضد فلسطینی محمود عباس  

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برخلاف دیگر شخصیت ها و گروه های فلسطینی عملیات استشهادی العاد در شرق تل آویو را محکوم کرد.

اظهارات این شخصیت ها ساعاتی پس از آن بیان می‌شود که رسانه های تل آویو  اعلام کردند که شماری از ساکنان شهرک العاد واقع در شرق تل آویو در یک عملیات استشهادی کشته شدند.

رسانه های عربی و اسرائیلی، تاکنون اخبار متفاوتی از شمار کشته ها و زخمی های این عملیات استشهادی منتشر کردند.

برخی از رسانه ها اعلام کردند که این عملیات با سلاح سرد انجام شده است و تاکنون سه شهرک نشین صهیونیست کشته و شماری که برخی منابع تا ۹ نفر هم اعلام کردند، زخمی شده اند.

حال برخی از زخمی های این عملیات وخیم گزارش شده است.

برخی رسانه ها نیز اعلام کردند که این عملیات توسط دو نفر که یکی مسلح به ساطور یا تبر و شخص دوم مسلح به اسلحه گرم بوده،   انجام شده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.