کارشناس فوتبال کشورمان گفت: استرس از دست دادن صدرنشینی بیشتر از رسیدن به آن است و استقلال از نظر روحی بیشتر تحت فشار قرار دارد.

جمشیدیان: استقلال برای مهار دو مهره کلیدی سپاهان برنامه داشت/پرسپولیس استرس صدرنشینی ندارد

به گزارش قدس آنلاین، احمد جمشیدیان در خصوص دیدار بی‌برنده سپاهان مقابل استقلال اظهار داشت: بعد از حدود دو سال هواداران سپاهان به ورزشگاه آمده بودند و با توجه به اتفاقات اخیر این تیم در آسیا بازی مقابل صدرنشین حساسیت بالایی داشت.

وی افزود: مسابقه تحت تأثیر این جو شروع شد. تقریبا تا ۲۰ دقیقه اول بازی خیلی احساسی بود. تیم‌ها پرشور و پرتلاش کار کردند اما بعد از نتیجه یک بر یک، بازی کسل‌کننده، سرد و دور از انتظار شد و در واقع توقعات را برآورده نکرد. این تساوی می‌تواند بیشتر به سود استقلال باشد. این درست که استقلال می‌توانست با پیروزی شرایط خیلی بهتری پیدا کند اما مساوی هم نتیجه بدی مقابل یک حریف قَدَر در اصفهان نبود و فکر می‌کنم برای آبی‌ها نتیجه راضی‌کننده‌ای بود.

۳ عامل تاثیر گذار روی کیفیت بازی

کارشناس فوتبال در خصوص شرایط فنی و کیفی این مسابقه عنوان کرد: دو مسأله روی بعد فنی بازی، کیفیت و عملکرد دو تیم تأثیر گذاشت. اولین و مهم‌ترین مسأله ترس از باختن برای سپاهانی بود که پس از مدت‌ها هوادارانش را در ورزشگاه می‌دید. در کنار آن ترس استقلال از باختن برای اینکه صدر جدول را از دست ندهد.

جمشیدیان گفت: از طرفی استقلال حدودا طی دو ماه اخیر فقط دو بازی رسمی انجام داده اما سپاهان در سه هفته ۶ بازی پیاپی را پشت سر گذاشت. یعنی خستگی سپاهان و دور بودن استقلال از شرایط مسابقه تأثیر مهمی روی عملکرد فنی دو تیم گذاشت. با این حال استقلال به آنچه می‌خواست از نظر فنی نزدیک‌تر بود تا سپاهان. خستگی در پای بازیکنان سپاهان و همچنین استرس اینکه مبادا اتفاقات لیگ قهرمانان آسیا این بار جلوی چشم هوادارانشان بیفتد، باعث شد این تیم آنطور محرم نویدکیا می‌خواست نباشد.

مهار دو بازیکن سپاهان، برنامه مهم استقلال

بازیکن اسبق سپاهان و استقلال در خصوص اینکه آبی‌ها از یک بازی سنگین دیگر با حداقل گل خورده خارج شدند و به نظر می‌رسد آن‌ها در مهار حریف موفق‌تر بودند، اظهار داشت: با این مسأله کاملا موافقم. قبل از بازی اعتقاد داشتم که این دیدار برای استقلال می‌تواند سخت‌تر از این باشد اما آن‌ها نشان دادند که بی‌جهت بهترین خط دفاع را ندارند و بی‌جهت صدرنشین نیستند. مشخص بود که استقلال برنامه‌ریزی کرده و می‌داند چطور باید با بازیکنان سپاهان مخصوصا نورافکن و اسماعیلی‌فر مقابله کند.

وی افزود: وقتی نورافکن و اسماعیلی‌فر از بازی خارج شوند، ساختار حمله سپاهان دچار مشکل می‌شود و استقلال به خوبی این کار را انجام داد. غیر از دو سه موقعیت که روی ارسال‌ها بود تقریبا موقعیت خاصی به حریفشان ندادند. گلی هم که دریافت کردند، روی سه اشتباه فردی خیلی بزرگ اتفاق افتاد، وگرنه شاید کار برای سپاهان خیلی سخت‌تر می‌شد. در مجموع استقلال امتیاز شیرینی را از اصفهان به تهران برد که می‌تواند در پایان لیگ خیلی به این تیم کمک کند.

استرس صدرنشینی به نفع قرمزها

جمشیدیان در مورد اینکه با توجه به پیروزی پرسپولیس مقابل پیکان و کم شدن فاصله صدرنشینی، آیا روند کار در ادامه بازی‌ها می‌تواند برای استقلال نگران‌کننده باشد، گفت: در ۵ مسابقه آینده، دو تیم بازی‌های خیلی سینوسی دارند. برای مثال در هفته آینده، روی کاغذ بازی استقلال بهتر از پرسپولیس است و هفته بعد دقیقا این شرایط برمی‌گردد. بنابراین باید هفته به هفته پیش برویم. با این حال استرس از دست دادن صدرنشینی بیشتر از رسیدن به آن است. الان استقلال از نظر روحی بیشتر تحت فشار قرار دارد. پرسپولیس چیزی برای از دست دادن ندارد و تلاش می‌کند به چیزی برسد اما استقلال حدود ۱۰ ماه است که صدر جدول را به دست آورده و ممکن است ناگهان در دو هفته همه چیز را از دست بدهد.

کارشناس فوتبال تصریح کرد: این فشار روانی قطعا در روزهای آخر کار را سخت می‌کند. فرهاد مجیدی و کادرش غیر از مسائل فنی که در آن فوق‌العاده کار کردند، خودشان می‌دانند چقدر باید از نظر روانی تیم را آماده کنند تا بتواند کیفیت خوب خودش را ادامه بدهد و از زیر این فشار ۹ ساله خارج شوند. معتقدم هر اتفاقی ممکن است در این ۵ هفته رخ بدهد اما در کل با تساوی دیروز عملا سپاهان دیگر حتی از کورس دومی هم دور شد. حالا استقلال و پرسپولیس رقابت خیلی جذابی را می‌توانند در این هفته‌ها داشته باشند. سال‌ها بود چنین جدولی را نداشتیم که استقلال و پرسپولیس دو تیمی باشند که تا روز آخر برای قهرمانی می‌جنگند.

شانس بیشتر شکست ناپذیر برای قهرمانی

وی در خصوص اینکه شانس چه تیمی برای موفقیت در پایان این ۵ هفته بیشتر است با توجه به اینکه فشار صدرنشینی روی استقلال بیشتر شده و پرسپولیس هم چیزی برای از دست دادن ندارد، گفت: طبیعتا هنوز هم استقلال چون شکست‌ ناپذیر است. بهترین خط دفاع را دارد، صدرنشین است، ۴ امتیاز بیشتر و در بازی رو در رو شرایط بهتری دارد. آن‌ها از ۵ بازی ۳ بازی در تهران و ورزشگاه آزادی دارند. در طرف مقابل پرسپولیس در یکی از میزبانی‌های این ۵ بازی هم باید بیرون از تهران با سپاهان بازی کند، یعنی بازی‌های بیشتری را خارج از تهران پیش رو خواهد داشت. این موضوع شرایط را به سود استقلال بهتر می‌کند. فعلا همه چیز به نفع استقلال است و با وجود اینکه فاصله کم شده اما باز هم این تیم شانس بیشتری دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.