با همکاری شرکت آب و فاضلاب مشهد و به همت گروه جهادی خیرین آبرسان، عملیات اجرایی پروژه پیامبر رحمت (ص) با هدف آبرسانی به روستای آبشکی آغاز شد.

 آبرسانی به روستای آبشکی  مشهد با فرهنگ وقف

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از آبفای مشهد، حسین اسماعیلیان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد در این مراسم اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۳۹۹ که مسئولیت آبرسانی به روستاهای شهرستان مشهد به این شرکت واگذار شد از ۳۵۰ روستا ؛ مسئولیت آبرسانی ۲۲۲ روستا بر عهده آبفا مشهد قرار گرفت و مابقی روستاها نیز با عنوان غیرتحت پوشش و اصطلاحا به صورت خودگردان آبرسانی می شدند.

وی  افزود: یکی از اولویت های اصلی شرکت آب و فاضلاب مشهد تحت پوشش قراردادن تمامی روستاهای حوزه مشهد بوده و برای تحویل گیری روستاها  آمادگی کامل داریم که بر همین اساس نیز از ۸۲ درصد برخورداری روستاها از خدمات آبرسانی در سال ۱۳۹۹ در حال حاضر به ۹۲ درصد رسیده ایم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۰ روستا به دلایل مختلف تحویل این شرکت نشده اند خاطرنشان کرد: با مجموعه اقداماتی که برنامه ریزی شده و نیز اقدامات صورت گرفته، امیدواریم بخش مهمی از مشکلات کمبود آب در روستاها و شهرستان مشهد مرتفع گردد.

 اسماعیلیان با تاکید بر اهمیت موضوع وقف آب در ارتباط با روستای آبشکی اضافه کرد: روستای آبشکی یکی از روستاهایی است که فاقد هرگونه امکانات و تاسیسات آبی است و آبِ تنها قنات این روستا هم کیفیت قابل قبولی ندارد و با توجه به اینکه اعتباری برای آبرسانی به این روستا وجود نداشت؛ طی یک اقدام خداپسندانه و به تبعیت از نیاکانمان که قدر و اهمیت زیادی برای آب قائل بوده اند، به همت گروه جهادی با عنوان خیرین آبرسان عملیات اجرایی پروژه آبرسانی به روستای آبشکی با نام مبارک پیامبر رحمت(ص)  آغاز خواهد شد تا مردم این روستا نیز از نعمت آب شرب و بهداشتی برخوردار شوند.

مدیریت آب و فاضلاب منطقه ۵ شهرستان مشهد نیز در این مراسم گفت: وضعیت کم آبی و خشکسالی که با آن رو به رو هستیم، مشکلات روستاها را چند برابر کرده و ما در تلاش هستیم تا بتوانیم این مشکلات را به حداقل برسانیم.

 عباس اسحاقیان در خصوص روستای آبشکی اظهار داشت: با توجه به اینکه در روستای مذکور هیچ گونه تاسیسات و امکانات برای آبرسانی وجود نداشت بعد از تحویل گیری این روستا در اولین اقدام توسط دفتر مدیریت بحران این شرکت تعداد دو مخزن آب شرب در روستا مستقر گردید و پس از آن نیز با جلسات متعددی که با متولیان روستا و نیز استانداری خراسان رضوی و سایر نهادهای مربوطه داشتیم، تصمیم بر آن شد تا آبرسانی برای این روستا که هیچ گونه اعتباری برای آن دیده نشده بود با همت خیرین آبرسان صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: برآورد اولیه برای آبرسانی به این روستا حدود ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان می باشد که در گام اول قرار است اجرای شبکه توزیع روستا توسط خیرین عزیز تامین اعتبار گردد.

دهیار روستای آبشکی نیز ضمن قدردانی از فعالیت های صورت گرفته توسط شرکت آب و فاضلاب مشهد از اقدام گروه جهادی خیرین آبرسان هم تشکر کرد. محمد کریم پرواز با اشاره به مشکلات عدیده روستا، نبود آب شرب بهداشتی را معضل بزرگی دانست که بعضا موجب بروز برخی بیماری ها و مشکلات برای اهالی روستا شده است.

وی انجام نذر آب در این روستا را موجب خرسندی و رضایتمندی اهالی این روستا بیان کرد که ان شاء الله با بهره برداری از این پروژه مشکل آب شرب حل شود.

شایان ذکر است، عملیات اجرای شبکه توزیع آب در روستای آبشکی با حضور حدود ۲۰۰ نفر از اهالی اعضای شورای روستا و اصحاب رسانه ؛  توسط خیرین ، مدیریت عامل و مدیریت آب و فاضلاب منطقه ۵ آغاز شد که در این راستا حفر یک حلقه چاه ، احداث مخزن ، اجرای شبکه توزیع و کنتورگذاری انشعابات در بازه زمانی ۴۵ روز اجرا خواهد شد .

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.