۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸
کد خبر: 798142

انفرادی لوس ترین کمدی ایران!

لیلا نوعی، کارشناس سینما

با پاور بانک به دیدن انفرادی بروید

«انفرادی» پرفروش ترین فیلم این روزهای گیشه سینما در ایران! فیلمی با مضمون مثلا طنز و خنده دار با هدف درآمدزاییِ صرف برای تهیه کننده!
رضا عطاران، احمد مهرانفر و مهدی هاشمی بازیگران اصلی این فیلم هستند و نام آنها کافیست تا مخاطب را به سینما بکشاند، البته تا امروز! بعید می دانم بعد از این فیلم، به اعتبار نام آنها کسی به سینما بروند!

 داستان فیلم از این قرار است که یک موسسه مالی و اعتباری، پول ۳ بازیگر اصلی داستان را خورده و حالا آنها آه در بساط ندارند و خودشان را به هر دری می زنند تا پلیس آنها را دستگیر کند و به زندان بیوفتند.
بهتر است بگوییم این فیلم، فیلمنامه ندارد، مهمل و بی معناست.
شاید تنها دلیلی که مخاطب تا آخر فیلم در سالن می ماند حضور بازیگران چهره و محبوب سینماست، اما با اینکه بازیگران باتجربه هستند، بازی های انفرادی بدون اغراق افتضاح است. مهدی هاشمی بدترین بازی سال های اخیرش را داشته است و تمام دوران بازیگریش را زیر سوال برده، در واقع او یک عقب گرد بزرگ داشته و اما رضا عطاران، کسی که با طنزهای خاصش مورد اقبال عمومی بوده و هست، در این فیلم هندی بازی در می آورد و صرفا با دیالوگ های جنسی و رکیک سعی در خنداندن مخاطب دارد و گویا اصل رسالت خویش را فراموش کرده است. شاید هم تنها نقطه قوت فیلم حضور رضا عطاران و بده بستان های مداومش با دو پارتنرش باشد! اگر او نبود «انفرادی» بدتر از نسخه فعلی می شد، به هر حال بیش از این به بازی ها و حرکات عجیبشان نپردازیم بهتر است!
گویا انفرادی سعی دارد یک فیلم کمدی_اکشن باشد، اما صحنه های اکشن این فیلم در نیامده، به لودگی میزند و مخاطب با خودش می گوید عجب گیری کردیم ها! جلوه های ویژه فیلم مضحک و کودکانه است و همچنین طراحی صحنه فیلم حرفی برای گفتن ندارد.
 برخی می گویند «اطیابی  قطعا خودش هم می‌داند چه اثر ضعیفی ساخته، او از زمانی که وارد ساخت تگزاس شد و به سینمای گیشه کشیده شد، نبض فروش گیشه را فهمیده و قصد پیشرفتی هم در آن ندارد».
گویا واقعا همین طور است! کاش اطیابی برای وقت و پول مردم ارزش بیشتری قائل بود، کاش حداقل هدف او در این شرایط خنداندن و شاد کردن مردم بود! ما که در سالن سینما حتی یک ثانیه صدای خنده ای نشنیدیم، همه کلافه بودند.
در کل موضوع فیلم کلیشه است و طنز انتقادی آن به دل نمی شیند و بیشتر شبیه یک جوک بی مزه است. اگر به دیدن انفرادی می روید خودتان را برای پوکرفیس بودن آماده کنید...

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.