۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۲:۳۴
کد خبر: 798602

هفته بیست‌وهفتم رقابت‌های لیگ برتر احتمالا تکلیف قهرمانی را تا حدود زیادی مشخص خواهد کرد.

نبردهای زرهی سرخابی‌ها برای قهرمانی

به گزارش قدس آنلاین، استقلال میهمان فولاد است و پرسپولیس میزبان سپاهان در کرمان. هر دو بازی بدون تماشاگر است و استقلال با حفظ فاصله ۶ امتیازی روحیه بهتری برای جهیدن به سمت قهرمانی دارد. درواقع مدل امتیازگیری آبی‌ها با مجیدی به گونه‌ای بوده که چاره‌ای جز تسلیم شدن برای سرخ‌ها باقی نمی‌گذارد.

آخرین باری که تیمی موفق شد بیشتر از پرسپولیس امتیاز بگیرد، به لیگ چهاردهم برمی‌گردد که هفت تیم بالاتر از شاگردان حمید درخشان قرار گرفتند و در صدر آن‌ها سپاهان بود که لیگ برتر را فتح کرد. پس از آن حتی در فصلی که قرمزها جام را به استقلال خوزستان واگذار کردند نیز هر دو تیم ۵۷ امتیازی بودند تا به شکلی استثنایی و تاریخی، ۶ فصل متوالی هیچ تیمی بیشتر از پرسپولیس امتیاز نگیرد.

اما حالا اختلاف ۶ امتیازی در فاصله چهار هفته تا پایان موجب شده تا پرسپولیس در آستانه از دست دادن این تاج و تخت ۶ ساله قرار گیرد. نکته تلخ برای قرمزها این خواهد بود که این اتفاق بدست رقیب سنتی رقم می‌خورد.

استقلال در کنار پرسپولیس حالا سریع‌ترین تیم ۶۰ امتیازی فوتبال ایران خواهد بود و شاید رکورد بیشترین امتیاز در یک فصل (۶۷) را هم بشکند و نخستین تیم ۷۰ امتیازی لقب بگیرد.

برای پرسپولیس معجزه خواهد بود که این اختلاف ۶ امتیازی را جبران کند؛ پیروزی در چهار بازی و امید بستن به تیم‌هایی که باید روند شکست‌ناپذیری آبی‌پوشان را از بین ببرند. پرسپولیس با پیروزی مقابل تراکتور و سپاهان فرصت دستیابی به این رکورد را خواهد داشت و شاید معجزه بزرگ‌تر در انتظار قرمزها باشد؛ استقلال در این هفته‌ها با تیم‌های فولاد، آلومینیوم، مس رفسنجان و نفت مسجد سلیمان دیدار خواهد کرد که هر یک به صورت جدا، می‌توانند مدعیان را تسلیم کنند. اما برای قرمزها بالاتر از نتایج رقیب سنتی، نتایج خودشان خواهد بود که علاوه بر فصل جاری، شاید آینده باشگاه را هم دستخوش تغییر کند. مثل همین بازی با سپاهان که ال‌کلاسیکو تمام جنجالی ایران و نتایجش این هفته به حیثیت و صعود هر دو تیم در جدول گره خورده است.

فرهاد مجیدی هم البته که در دوئل با نکونام شانس بالایی برای پیروزی ندارد مگر اینکه تیمش باز همان تیم سخت‌جان تمام هفته‌های پیش باقی بماند.

جان کندن‌های شهرخودرو

اما در مشهد شهرخودرو در لبه پرتگاه سقوط برای باقی ماندن مقابل پیکان جان خواهد کند. شهرخودرو با وجود افتضاح بودن نتایجش در این فصل این شانس را داشته که رقبای بالاتر از خودش هم نتایج افتضاحی گرفته‌اند. نفت مسجدسلیمان و فجرسپاسی در این فصل تنها کاری که کردند زنده نگه‌داشتن امیدهای مشهدی‌ها برای حضور در لیگ بعد بود. امروز باید منتظر بمانیم و ببینیم مشهدی‌ها برای حمایت از نماینده‌شان سنگ تمام خواهند گذاشت یا خیر؟

برنامه بازی‌ها
شنبه ۲۴ اردیبهشت
هوادار- فجرسپاسی۱۸:۰۰ 
نفت مسجدسلیمان- نساجی ۱۹:۳۰
آلومینیوم- صنعت نفت ۱۹:۳۰
مس- گل‌گهر ۱۹:۳۰
فولاد-استقلال۱۹:۴۵
شهرخودرو مشهد-پیکان۲۰:۰۰
ذوب آهن-تراکتور۲۰:۰۰
پرسپولیس-سپاهان
۲۱:۵۰

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.