شورای امنیت سازمان ملل، اتحادیه اروپا و وزارت امور خارجه آمریکا حمله نظامیان صهیونیست به مردم در مراسم تشییع خبرنگار الجزیره را محکوم کردند.

واکنش غرب به مداخله صهیونیست‌ها در مراسم تشییع شیرین ابوعاقله

به گززارش قدس آنلاین، شورای امنیت سازمان ملل متحد در بیانیه ای مطبوعاتی کشته شدن شیرین ابوعاقله، روزنامه نگار فلسطینی، در کرانه باختری رود اردن را محکوم کرد.

به گفته دیپلمات‌های ناشناس، شورای امنیت در بیانیه خود پس از بحث‌های طولانی درباره این موضوع به اتفاق آرا دست یافت. همچنین این شورا خواستار تحقیقات فوری، کامل، شفاف و بی طرفانه درباره قتل شیرین ابو عاقله شد. 

در بیانیه شورای امنیت بر ضرورت تضمین بازخواست عوامل قتل او تأکید شده است. در این بیانیه همچنین حمایت و دفاع از خبرنگاران به عنوان شخصیت های غیرنظامی ضروری دانسته شده و اعلام شد که شورای امنیت به نظارت خود بر اوضاع پس از کشته شدن شیرین ابو عاقله ادامه می دهد.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا هم در حساب توییتری خود نوشت: «ما از دیدن تصاویر مداخله پلیس اسرائیل در مراسم تشییع جنازه شیرین ابوعاقله به شدت ناراحت شدیم. هر خانواده ای سزاوار است که عزیزان خود را به شکلی آبرومندانه و بدون هیچ مانعی به خاک بسپارد.»

وزارت امور خارجه ایتالیا هم در واکنش به حمله نیروهای صهیونیستی به مردمی که برای تشییع این خبرنگار رفته بودند، اعلام کرد: «مشاهده تصاویر مربوط به حمله نیروهای اسرائیلی به مراسم تشییع پیکر شیرین ابو عاقله خشم برانگیز است و ما استفاده افراطی از قدرت نظامی را محکوم می کنیم.»

سوین بورگسدورف، نماینده اتحادیه اروپا در فلسطین نیز درباره حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به مراسم تشییع پیکر شیرین ابوعاقله گفت: «نیروهای پلیس اسرائیل به زور وارد مراسم تشییع پیکر شیرین ابوعاقله شدند و اقدام به شلیک بمب های صوتی کردند. ما از استفاده افراطی و غیر ضروری نیروهای اسرائیلی از خشونت در این مراسم احساس نا امیدی و ناراحتی کردیم.»

سناتور کریس مورفی، نماینده حزب دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا هم در این باره گفت: «حوادثی که در مراسم تشییع شیرین ابوعاقله اتفاق افتاد غیر قابل قبول است. تاکنون هیچ توضیح معتبری از جانب اسرائیل درباره علت این سطح از خشونت علیه حاضران در این مراسم نشنیده ام.»

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.