این ۲ خبر ۱۸ اردیبهشت در یک ساعت از سوی خبرگزاری‌ها منتشر شد. خبر اول مربوط به به‌حدنصاب نرسیدن جلسه هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال با غیبت معنادار و عامدانه مهرداد سراجی بود و در همان دقایق برنامه‌های آمادگی تیم ملی عربستان برای حضور هر چه بهتر در جام جهانی ۲۰۲۲ اعلام شد.  
تیم ملی فوتبال عربستان با برگزاری ۲ اردوی تدارکاتی در شهر آلیکانته اسپانیا در ماه‌های ژوئن و سپتامبر آماده‌سازی خود را برای حضور در جام‌جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر آغاز می‌کند. آماده‌سازی سعودی‌ها برای حضور در جام‌جهانی در ۲ اردوی جداگانه صورت می‌گیرد. تیم ملی عربستان در مرحله اول که ماه آینده برگزار می‌شود، ۲ بازی دوستانه برگزار می‌کند. نخستین بازی دوستانه تیم ملی عربستان با کلمبیا برگزار خواهد شد، در حالی که دومین بازی دوستانه این تیم آسیایی برابر ونزوئلا است. ۲ بازی دوستانه دیگر نیز در مرحله دوم برگزار می‌شود که نخستین بازی برابر اکوادوری خواهد بود که توانست جواز حضور در جام‌جهانی را به دست بیاورد. هنوز حریف رسمی عربستان در بازی دوستانه چهارم مشخص نیست. از سوی دیگر تیم‌های ملی کره‌جنوبی و ژاپن نیز برنامه بازی‌های دوستانه و اردوهای خودشان را مشخص کرده‌اند و با حریفان قدرتمندی از جمله برزیل بازی دوستانه خواهند داشت. این در حالی است که وضعیت تیم ملی فوتبال ایران همچنان نگران‌کننده است. علاوه بر این فدراسیون فوتبال هنوز رئیس ندارد و زمان انتخابات هم مشخص نیست و زمان و روزهای طلایی به سرعت برای فوتبال ایران در حال سپری شدن است.
در چنین وضعیتی دعوای شخصی بین اعضای هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال موجب شده جلسات هیات‌رئیسه به علت به حد نصاب نرسیدن تعداد اعضا، فاقد خروجی قانونی باشد. به نظر می‌رسد آنهایی که عنوان کرده بودند پای کار فوتبال ایستاده‌اند تا اوضاع درست شود بیشتر از همه پای منافع خودشان مانده‌اند و با غیبت معنادار، هیات‌رئیسه را از رسمیت انداختند. اواخر بهمن سال گذشته و زمانی که اعضای هیات‌رئیسه با هدفی مشترک دست در دست هم دادند تا رئیس فدراسیون را عزل کنند، این امیدواری وجود داشت که آنها با وجود ناآشنایی با فوتبال و کمترین تجربه‌ای که دارند بتوانند با اتحاد و همدلی امور فوتبال را پیش ببرند اما زمان زیادی نگذشت که منافع شخصی بر منافع فوتبال چربید و اختلاف شدیدی بین اعضای هیات‌رئیسه به وجود آمد. هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال که می‌توان از آن به عنوان ضعیف‌ترین هیات‌رئیسه تاریخ فدراسیون فوتبال یاد کرد نه تنها اوضاع این رشته پس از عزل رئیس را بهتر نکرد بلکه شرایط را به سمتی برد که اوضاع بحرانی‌تر از قبل شد.
اختلافاتی که بین اعضای هیات‌رئیسه به وجود آمد کار را به دفاع از منافع فردی به جای منافع ملی کشاند و چند عضو به دنبال برکناری دبیرکل فدراسیون بودند تا گزینه مدنظر خودشان را وارد فدراسیون کنند. در این میان مهرداد سراجی، مدیرعامل پیشین باشگاه سایپا که تیم فوتبال ریشه‌دار این باشگاه را به دسته اول فرستاد و یکی از مخالفان اصلی عزیزی‌خادم بود، در مصاحبه‌ای تاکید کرد پای منافع فوتبال ایستاده ‌است. این اظهارنظر درحالی صورت گرفت که سراجی در نشست‌های چند ماه اخیر فدراسیون و هیات‌رئیسه حضور نداشته است. یکی از مهم‌ترین نشست‌های هیات‌رئیسه، یکشنبه ۱۸ اردیبهشت در محل آکادمی ملی فوتبال برگزار شد و از بین ۸ عضوی که می‌توانستند در نشست حضور داشته باشند فقط مهرداد سراجی غایب بود تا نشست از رسمیت بیفتد. حتی شهره موسوی هم که در بازداشت به سر می‌برد به صورت آنلاین در جلسه شرکت کرد اما مهرداد سراجی که قرار بود پای کار فوتبال بایستد به این نشست نیامد. اکثر مردم نگران نتایج تیم ملی فوتبال ایران در جام‌جهانی ۲۰۲۲ هستند. با توجه به گروه تیم ملی، حالا بیشتر از همیشه پیروزی و موفقیت برای آحاد جامعه حائز اهمیت است اما متاسفانه سکان هدایت فوتبال‌مان به دست افرادی افتاده که با لجبازی و کینه‌توزی در حال هدر دادن این روزهای طلایی هستند. کاش نهادهای بالادستی بیش از این صبر و نجابت به خرج ندهند و نظاره‌گر این معرکه مضحک و بی‌معنا نباشند.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.