۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶
کد خبر: 798910

دولت آمریکا برای سرپوش گذاشتن بر سیاست های ضد مهاجرتی خود، به طور مخفیانه برای دسترسی به اطلاعات خصوصی تلفن همراه یک خبرنگار انگلیسی اقدام کرده است.

جاسوسی دولت بایدن از خبرنگار گاردین

به گزارش  قدس آنلاین به نقل از روزنامه انگلیسی گاردین، دولت آمریکا در راستای سیاست نقض حریم شخصی افراد، درصدد دسترسی به اطلاعات تلفن شخصی یکی از خبرنگاران روزنامه گاردین بوده است.

بنا به نوشته این روزنامه انگلیسی، درخواستی که از سوی وزارت دادگستری آمریکا برای دسترسی به جزئیات شخصی تلفن «استفانی کرچگاسنر» مطرح شده، به هفته‌های آغازین ورود جو بایدن به کاخ سفید مربوط می‌شود.

دفتر بازرس کل وزارت دادگستری در بیانیه‌ای به گاردین تأیید کرد که این احضاریه در فوریه ۲۰۲۱، اندکی پس از ورود بایدن به کاخ سفید، صادر شده است. این اقدام در جهت شناسایی هویت فرد مظنون به افشای جزئیات تحقیق درباره سیاست مهاجرتی دولت قبل در جدا کردن کودکان مهاجر از والدینشان در مرز جنوبی آمریکا صورت گرفت.

وزارت دادگستری آمریکا مخفیانه با صدور احضاریه‌ای برای تأیید شماره تلفن استفانی کرچگاسنر، اقدام کرده است. این خبرنگار انگلیسی در سال ۲۰۲۰ در دو گزارش جنبه‌های حساسی از سیاست جدایی کودکان مهاجر را فاش کرد. از جمله در یک مورد عنوان می‌شود راد روزنستاین، معاون دادستان کل وقت دولت آمریکا، به جدایی کودکان مهاجر از والدین خود در هر سنی چراغ سبز نشان داده است.

به نوشته گاردین، در آن مرحله مشخص نبود که کدام دولت مسئول صدور احضاریه بوده، اما اکنون دفتر بازرس کل وزارت دادگستری آمریکا تصریح کرده که این اقدام در زمان دولت بایدن انجام شده است.

سیاست موسوم به تحمل صفر در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ کلید خورد. برابر با این سیاست، جدا کردن کودکان مهاجر از والدین خود در مرزهای جنوبی آمریکا جنبه قانونی به خود گرفت. در نتیجه اجرای این سیاست ضد مهاجرتی هزاران کودک مهاجر به اجبار از والدین خود جدا شدند و بازگشت آنها به خانواده‌هایشان در هاله‌ای از ابهام فرو رفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.