درکشوری که روزانه حدود ۱۲۳ نفر بر اثر انواع مختلفی از تیراندازی جان خود را از دست می‌دهند، شاید کشته شدن ۱۰ نفر تنها در یک حادثه اتفاق خاصی به نظر نرسد، اما برای مردم دیگر نقاط جهان واقعه دردناکی است، به‌خصوص آنکه عامل تیراندازی، حادثه را به صورت پخش زنده در شبکه‌های اجتماعی منتشر کند.

کشتار آنلاین در نیویورک!

به گزارش فارس، درکشوری که روزانه حدود ۱۲۳ نفر بر اثر انواع مختلفی از تیراندازی جان خود را از دست می‌دهند، شاید کشته شدن ۱۰ نفر تنها در یک حادثه اتفاق خاصی به نظر نرسد، اما برای مردم دیگر نقاط جهان واقعه دردناکی است، به‌خصوص آنکه عامل تیراندازی، حادثه را به صورت پخش زنده در شبکه‌های اجتماعی منتشر کند.

بر اثر تیراندازی یک سفیدپوست نژادپرست در شهر بافلو ایالت نیویورک آمریکا، دست‌کم ۱۰ نفر جان خود را از دست دادند که بعضی از آن‌ها از ناحیه سر هدف قرار گرفته بودند. پلیس نیویورک می‌گوید شخصی که خودش را «سفیدبرترپندار» معرفی کرده، در یک سوپرمارکت شروع به تیراندازی کرده است.

اخبار ضد و نقیضی از وضعیت تیرانداز منتشر شده و برخی رسانه‌ها می‌گویند او در محل حادثه کشته شده‌ است. پلیس بوفالو اما گفته مظنون بازداشت و یک تفنگ نیمه خودکار از او توقیف شده است. ضارب، این تیراندازی را به صورت زنده در شبکه اجتماعی «توییچ» پخش کرد و اسکرین‌شات‌های ضبط شده صحنه‌های خشنی را نشان می‌داد،

از جمله زنی که هنگام راه رفتن در خارج از فروشگاه از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفت. او یک اظهارنامه آنلاین ۱۰۶ صفحه‌ای نیز در اینترنت آپلود کرده و در آن توضیح داده انگیزه او به نوعی ناشی از یک «فرضیه توطئه» است که نشان می‌دهد نژادهای دیگر در حال گرفتن جای سفیدپوستان هستند. در این سند، او می‌گوید ۱۸ سال دارد و خود را سفیدبرترپندار و «یهودی‌ستیز» توصیف می‌کند. یک مقام پلیس بوفالو در صحنه تیراندازی به رسانه‌ها گفت: «مانند نگاه کردن یک فیلم ترسناک، با این تفاوت که همه چیز واقعی است! واقعاً صحنه‌های آخرالزمانی است!».

ساعتی بعد دادستانی ایالت نیویورک اعلام کرد اف‌بی‌آی با این حادثه به عنوان «جنایت متعصبانه» و «افراط گرایی خشن نژادپرستانه» برخورد می‌کند. پلیس در اعلام آمار نهایی گفت: در این حادثه ۱۳ نفر هدف گلوله قرار گرفتند که ۱۰ نفر از آن‌ها کشته شدند و سه مجروح هم در وضعیت وخیم به سر می‌برند. آزاد بودن حمل سلاح در آمریکا روزانه به بروز خشونت‌های مرتبط با تیراندازی در سراسر این کشور منجر می‌شود؛ اما لابی سلاح در این کشور به اندازه‌ای قدرتمند است که تاکنون کنگره حاضر به تصویب قوانینی برای محدود کردن حمل سلاح در آمریکا نشده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.