سخنران مراسم بزرگداشت شهیدان ماه رمضان حرم مطهر رضوی گفت: رسانه‌های غرب و استکبار به دنبال تخریب عالمان و طلاب هستند اما با شهادت شهیدان اصلانی و دارایی، چهره حقیقی طلبه جهادگر و دلسوزِ جامعه نمایان شد.

شهادت شهیدان اصلانی و دارایی، چهره حقیقی طلبه جهادگر و دلسوز را آشکار ساخت

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان در مراسم بزرگداشت شهیدان حجج اسلام اصلانی و دارایی که از سوی آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی؛  حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی ، شورای عالی و مدیریت حوزه علمیه و استانداری خراسان رضوی عصر دیروز در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد برگزار شد، عنوان کرد: حادثه ابتدای ماه مبارک رمضانِ حرم مطهر رضوی واقعیت‌هایی را نشان داد که جز با جز قربانی شدن نمایان نمی‌شد.
وی با اشاره به اینکه شهادت دو طلبه در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم رضوی جلوه‌های بزرگی را به صورت گسترده معرفی کرد، گفت: خدمت به مردم توسط عالمان شهر، یکی از واقعیت‌هایی بود که انجام می شد اما با حادثه شهدای رمضان برای مردم آشکار شد، این خدمت همچنان که در سنت علمای گذشته بود در علمای امروز نیز هست و در ماجرای ماه مبارک رمضان به منصه ظهور رسید. 
تخریب چهره علما؛ هدف دشمن 
حجت الاسلام پناهیان ادامه داد: یکی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب در دیدار با طلاب رسیدگی به امور مردم به ویژه محرومان بود و این مهم را وظیفه علمای دین برشمرده‌اند. طلاب و علمای دین نیز سعی بر اطاعت این امر کرده و در ماجرای کرونا با تمام وجود پای کار آمدند و با تهیه بسته معیشتی و عملیاتی کردن شعار مواسات و .... اتفاق بزرگی را رقم زدند.
وی تصریح کرد: آمریکا و انگلیس خبیث با راه‌اندازی گروه و جریان‌های تکفیری به دنبال تفرقه اندازی بین شیعه و سنی بوده و هستند و برای این کار خویش به هر فعالیت ضد بشری دست می‌زنند.
خطیب حرم مطهر رضوی «دغدغه مندی برای رفع مشکلات مردم حاشیه شهر» را از خصلت‌های ارزشی شهیدان اصلانی و دارایی برشمرد و در ادامه شهید کردن طلاب را از برنامه‌های دشمن معرفی و اظهار کرد: «در صدر بودن طلاب برای حفظ امنیت کشور» پیام مهم شهادت این دو طلبه جهادگر است.
وی با اشاره به اینکه دشمن از طریق «قتل» و «ترور شخصیتی» به دنبال تخریب و خاموش کردن علمای دین است، ابراز کرد: عالمان دینی چون به دنبال روشنگری جامعه، ترویج فرهنگ استکبار ستیزی و از بین بردن سیاست بردگی مردم جهان هستند پیوسته در آماج حملات دشمنان قرار دارند.
پناهیان با اشاره به اینکه شهادت شهیدان اصلانی و دارایی، چهره حقیقی طلبه جهادگر و دلسوزِ جامعه را نمایان کرد، گفت: این دو شهید عزیز افزون بر اینکه در آغوش امام رضا(ع) به عالی‌ترین مقام رسیدند، نگرش جدیدی از حوزه و طلبگی را برای مردم آشکار ساخته و راه ورود را برای عاشقان روشن کردند.
زمینه سازی تمدن نوین اسلامی
در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام هادی صاحبقرانی گلستانی؛ مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی نیز به سخنرانی پرداخت و ضمن تبیین منظومه فکری امام راحل در نهادینه کردن حکومت اسلامی در جهان اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران زمانی رخ داد که دو بلوک شرق و غرب به دنبال نهادینه کردن حکومت جهانی منهای خداوند بودند. در این دوران امام راحل مدل نوینی را تحت عنوان حکومت اسلامی به جهانیان معرفی کرد تا با تبیین ظرفیت مردم و توانمندی آنها در زمینه پیشرفت و ایجاد تمدن نوین جهانی و اسلامی یک بیداری را در جهان پدید آورند.
وی ادامه داد: طبیعتا دشمنان دین و کسانی که مخالف این مدل امام راحل بودند بیکار ننشستند و بعد از متلاشی شدن شوروی، یک دوگانه اسلام و استکبار در جهان پدید آوردند تا نزاع و مبارزه تمدنی شکل بگیرد، البته پیامبر و ائمه اطهار(ع) نیز در دوران خود پیوسته در پی زمینه سازی تمدن نوین اسلامی بودند.
وی در ادامه سخنانش شهیدان اصلانی و دارایی را دو نماد و الگوی حکمرانی تمدن نوین اسلامی معرفی و با اشاره به فعالیت‌های این شهیدان در حاشیه شهر مشهد اظهار کرد: در مدیریت‌های مختلفی که اکنون با محوریت مساجد در حاشیه شهر مشهد با تاکید رهبر معظم انقلاب و نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی شکل گرفته دستاوردهای بسیار ارزشمندی رقم خورده است که شهیدان اصلانی و دارایی جزو بزرگمردان جهادگر و تاثیرگذار این راه بودند.
شعرخوانی حجت‌الاسلام و المسلمین روح‌الله موید، مداحی جعفر ملائکه و قرائت میثاق‌نامه با آرمان‌های شهدا توسط حجت‌الاسلام و المسلمین پاکدامن از دیگر برنامه‎های این مراسم بود.
شهیدان مجاهد حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق دارایی وحجت الاسلام والمسلمین محمد اصلانی روز سوم ماه مبارک رمضان در اقدامی تروریستی در صحن پیامبراعظم(ص) حرم مطهر رضوی به دست عوامل تکفیری و استکباری به درجه رفیع شهادت نایل شدند.

انتهای پیام

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.