این روزها و همزمان با آغاز برنامه و اقدامات جدی دولت برای اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها و جهت‌دهی درست به این منابع تا رسیدن به دست مردم.

ثبت‌نام جدید یارانه‌ها به‌زودی آغاز می‌شود

موضوعی که با واکنش‌های اعتراضی از سوی برخی روبه‌رو شده، ضرورت به‌روزرسانی دهک بندی جامعه متناسب با شرایط و تحولات جامعه است تا خدای نکرده فرد نیازمندی در این برنامه اعتدالی دولت از قلم نیفتاده و در مقابل ثروتمندی یارانه بگیر نشود. 

باقی بودن ابهام‌ها سبب شد رئیس جمهور هم روز یکشنبه در جلسه هیئت دولت در این باره موضع گرفته و ضمن تأکید بر اقناع سازی مردم درباره برنامه پیش رو، نسبت به رفع ابهامات درباره توزیع عادلانه یارانه‌ها دستورات لازم را بدهد. سید ابراهیم رئیسی همچنین در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی به سازمان برنامه و بودجه و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دستور داد کمک معیشتی ماه اول به حساب تمامی افرادی که تا ماه گذشته مشمول دریافت یارانه بوده؛ اما در این مرحله کمک معیشتی دریافت نکرده‌اند و متقاضی تجدیدنظر در دهک‌بندی فعلی هستند، واریز شود. همزمان نمایندگان مجلس نیز در همین روز در نامه ای به رئیسی خواستار رفع ایرادات دهک‌بندی و شاخص‌های تعیین مشمولان دریافت یارانه شدند.

ثبت‌نام جدید یارانه‌ها به‌زودی آغاز می‌شود
اما سرانجام روز گذشته سخنگوی دولت در گفت‌وگوی رسانه‌ای درباره این دغدغه مردمی موضع گرفته و به صراحت اعلام کرد ثبت‌نام جدید یارانه‌ها به‌زودی آغاز می‌شود. علی بهادری جهرمی با اشاره به اعتراض برخی از شهروندان نسبت به حذف خود از یارانه بگیران و درخواست آن‌ها برای بازنگری اظهار کرد: ممکن است برخی اشتباهاتی در بانک‌های اطلاعاتی وزارت رفاه وجود داشته باشد که به همین دلیل باید شفاف‌سازی در این مورد صورت بگیرد و طبیعتاً اصلاح صورت خواهد گرفت. وی در پاسخ به پرسشی درباره ثبت نام جدید یارانه‌ها گفت: از سال ۱۳۹۳ نام‌نویسی جدیدی متأسفانه صورت نگرفته است و این عقب ماندگی در این سال ها باید جبران شود. به زودی از طریق پیامک و لینک سامانه مربوط، اطلاع رسانی صورت خواهد گرفت. مردم بابت این موضوع نگرانی نداشته باشند. در این مرحله مردم فعلاً اعتراض خود را ثبت می‌کنند و در مرحله بعد به موارد اعتراضی به صورت جزئی رسیدگی می‌شود. سخنگوی دولت همچنین از دستور رئیس جمهور برای رسیدگی به اعتراضات مردمی که یارانه به آن ها تعلق نگرفته است خبر داد و بیان کرد: رئیس جمهور تأکید کردند درمدت نهایتاً یک ماه باید رسیدگی صورت بگیرد و پس از دریافت اطلاعات تکمیلی مردم، نسبت به استحقاق دریافت یارانه بازبینی داشته باشند.

واریز یارانه کمک‌معیشتی ماه اول به حساب معترضان 
از سوی دیگر روز گذشته وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت وزارت ظرف یک‌ماه همه درخواست‌ها را بررسی خواهد کرد. وی تصریح کرد: دو درگاه برای ثبت درخواست تجدیدنظر در نظر گرفته شده است. یکی سامانه «حمایت» وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آدرس
 www.hemayat.mcls.gov.ir و دیگری شماره تلفن گویای ۶۳۶۹ است. 
عبدالملکی گفت: پس از ثبت درخواست، برای سرپرست خانوار پیامک ثبت اعتراض
 ارسال می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.