۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۲:۴۳
کد خبر: 799105

پس از انتشار حکم محرومیت شهاب عزیزی خادم توسط کمیته اخلاق بابت تخلفات صورت گرفته در دوره مدیریت وی در فدراسیون فوتبال حالا این سؤال به وجود آمده که آیا او در جلسه مجمع فدراسیون همچنان شرکت خواهد کرد یا اینکه حکم صادره را خواهد پذیرفت؟

تکمیل سناریوی کودتا در مجمع خرداد

شاید اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال تصور می‌کردند پس از عزل وی با صدور حکم کمیته اخلاق، می‌توانند خروج وی از فدراسیون فوتبال را قطعی کنند اما با استناد به مفاد اساسنامه با وجود محرومیت جدید برای رئیس معزول فدراسیون همچنان وی می‌تواند در جلسه مجمع فدراسیون حاضر شود و از جایگاه خود دفاع کند.
حالا برای علاقه‌مندان به فوتبال جلسه روز دهم خردادماه مجمع عمومی فدراسیون فوتبال بسیار مهیج شده تا ببینند سرانجام چه اتفاقی رخ خواهد داد و آیا مجمع تصمیم هیئت رئیسه درباره عزل رئیس فدراسیون فوتبال را خواهند پذیرفت یا اینکه قاعده بازی تغییر خواهد کرد؟ نکته پر اهمیت اینجاست که به احتمال فراوان مجمع با توجه به اتفاقات ماه‌های اخیر و اسناد منتشر شده درباره تخلفات شهاب عزیزی خادم به سمت تأیید تصمیم هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال خواهد رفت، اما در کنار این مسئله موضوع برکناری کامل اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال را با جدیت دنبال خواهند کرد.
هر چند تیم رسانه‌ای نزدیک به میرشاد ماجدی تلاش می‌کند اوضاع را آفتابی نشان دهد و شانس وی برای ادامه فعالیت در این سمت را بسیار بالا نشان دهد اما از گوشه و کنار خبر می‌رسد جمع قابل توجهی از اعضای مجمع تصمیم دارند عزل دسته جمعی هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال را به شکل جدی دنبال کنند و به شکل کامل تا زمان برگزاری انتخابات فدراسیون تصمیم گیری درباره مسائل مرتبط با فوتبال را به مجمع بسپارند.
شاید به همین علت وزارت ورزش و جوانان به فدراسیون فوتبال و اعضای هیئت رئیسه توصیه کرد بیشتر به فکر اتحاد و همدلی باشند تا تیم ملی در رقابت‌های جام جهانی لطمه نخورد، البته مسئولان وزارت ورزش و جوانان در برهه کنونی زیاد به سرنوشت فدراسیون فوتبال اهمیت نمی‌دهند چون درگیر سرنوشت ریاست کمیته ملی المپیک هستند تا گزینه مورد نظرشان از صندوق بیرون بیاید.
اما یک موضوع بسیار پر اهمیت دیگر برای مجمع فدراسیون فوتبال سامان بخشیدن به یکی از سازمان‌های پول‌ساز فوتبال ایران است، آن‌ها قصد دارند تکلیف سازمان لیگ و حضور غیر قانونی حیدر بهاروند را نیز روشن کنند، به همین دلیل پیش بینی می‌شود با توجه به اتمام رقابت‌های لیگ برتر، در جلسه دهم خردادماه موضوع انتخاب سرپرست برای سازمان لیگ فدراسیون فوتبال هم از سوی اعضای مجمع مطرح شود، هر چند این مسئله در دستور کار قرار ندارد، ولی به نظر می رسد از آنجا که ماجدی هم بدش نمی آید حیدر بهاروند از کار برکنار شود، زیاد این مسئله با مخالفت وی رو به‌رو نشود.
حالا باید دید با این شرایط روز دهم خرداد ماه جاری چه سرنوشتی در انتظار ساختمان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ خواهد بود؟ آیا هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال می‌تواند به فعالیت خود در مجموعه مدیریتی فوتبال ادامه دهد یا اینکه اتفاق جدیدی تمام معادلات فوتبال را تحت تأثیر قرار خواهد داد تا دوباره فوتبال ایران وارد یک فضای بحرانی جدید شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.