سرپرست معاونت میراث‌ فرهنگی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی با بیان اینکه بیش از ۷۰ برنامه در هفته میراث فرهنگی برگزار خواهد شد، جزئیات این برنامه‌ها را تشریح کرد.

برگزاری بیش از ۷۰ برنامه هفته میراث فرهنگی در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، احسان زهره‌وندی درخصوص برنامه‌های میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به مناسبت هفته میراث فرهنگی اظهار کرد: بیش از ۷۰ برنامه در این هفته در سطح استان برگزار خواهد شد. برنامه‌های روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی از ۲۸ اردیبهشت تا ۳ خرداد ۱۴۰۱ ادامه دارد.

وی اضافه کرد: همانطور که گفته شد بیش از ۷۰ برنامه در ادارات و پایگاه‌های میراث فرهنگی شهرستان‌های خراسان رضوی در هفته میراث فرهنگی برگزار خواهد شد. در آغاز این برنامه بزرگداشت حکیم ابولقاسم فردوسی با حضور مقامات عالی کشور و مهمانان داخلی و خارجی در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ماه برگزار شد. در ادامه این برنامه  از نسخ خطی و چاپ سنگی شاهنامه‌های نفیس در موزه آستان قدس رضوی رونمایی به عمل آمد.

زهره‌وندی ادامه داد: علاوه بر موارد گفته شده در روز بزرگداشت حکیم عمر خیام (۲۸ اردیبهشت) برنامه‌هایی در آرامگاه خیام، شهرستان نیشابور برگزار می‌شود که می‌توان رونمایی از ۱۹ اثر ثبتی منقول در موزه بزرگ خراسان را یکی از آن‌ها نام برد.

وی خاطرنشان کرد: رونمایی بیش از ۱۶۰ سند تاریخی مرمت شده مربوط به خاندان عباسقلی خان در موزه بزرگ خراسان، برگزاری نمایشگاه عکس میراث و اقلیم به مناسبت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی در موزه بزرگ خراسان، افتتاح موزه منطقه‌ای کدکن شهرستان تربت حیدریه، آغاز فاز اول عملیات اجرایی ساختمان موزه بردسکن و افتتاح موزه سلفی مشهد از دیگر برنامه‌های این روز به شمار می‌رود.

سرپرست معاونت میراث‌ فرهنگی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی بیان کرد: به علاوه همایش میراث فرهنگی و معماری با همکاری دانشگاه فردوسی در محل موزه بزرگ خراسان در ۲۹ اردیبهشت برگزار خواهد شد. همچنین برنامه‌هایی چون پایان عملیات ساماندهی آرامگاه بیهقی شهرستان سبزوار، پایان عملیات مرمت و حفاظت رباط زعفرانیه شهرستان سبزوار، افتتاح اداره و پایگاه اطلاع‌رسانی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بینالود در۳۱ اردیبهشت برنامه‌ریزی شده است.

زهره‌وندی گفت: همچنین رونمایی از الواح ثبتی ساختمان  معراج شهدا و ساختمان جهاد سازندگی مشهد همزمان با روز میراث فرهنگی و دفاع مقدس در ۳ خرداد انجام خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.