رئیس حزب «القوات اللبنانیه» امروز پنجشنبه برای اولین بار پس از اعلام نتایج انتخابات پارلمانی لبنان، به موضع گیری درباره این نتایج پرداخت.

اولین موضع‌گیری «سمیر جعجع» پس از نتایج انتخابات پارلمانی لبنان

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از الجزیره، «سمیر جعجع» رئیس حزب «القوات اللبنانیه» امروز پنجشنبه برای اولین بار پس از اعلام نتایج انتخابات پارلمانی لبنان، به موضع گیری درباره این نتایج پرداخت.

بر اساس این گزارش، وی مدعی شد: ما بزرگترین جناح پارلمان هستیم! و بر این اساس مسئولیت خود را بر عهده خواهیم گرفت. اکثریت جدیدی در لبنان وجود دارد، اما لزوماً برای یک حزب خاص نیست!

این شخصیتِ ضد مقاومت در لبنان ضمن نادیده گرفتن تعداد بالای کرسی های فهرست مقاومت در پارلمان، مدعی شد: بسیاری از شخصیت های برجسته حزب الله کرسی های خود را از دست دادند! این ادعاء درحالی مطرح می شود که اکثریت کرسی های انتخابات ۲۰۲۲ لبنان به فهرست مقاومت اختصاص پیدا کرد.

جعجع افزود: اتحاد ما با احزابی است که با آنها اصول و اعتقادات مشترک داریم، اما جریان آزاد ملی جزو این احزاب نیست. به همه نمایندگان مخالف می‌گویم که ما اکنون مسئولیم و نمی‌توانیم از مسئولیت خود صرف نظر کنیم.

وی همچنین نبیه بری را گزینه مناسبی برای ریاست پارلمان لبنان ندانست! جعجع عنوان کرد: هر نامزد ریاست پارلمان باید متعهد شود که تصمیم راهبردی تنها در داخل دولت اتخاذ خواهد شد. تصمیم امنیتی و نظامی باید قضاوتی در دست ارتش باشد و هر نامزد ریاست مجلس باید به این امر اذعان کند . نبیه بری شرایط لازم برای ریاست پارلمان را ندارد!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.