۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۲
کد خبر: 799534

وزیر فرهنگ قطر با حضور در نمایشگاه کتاب از این رویداد فرهنگی بازدید کرد.

وزیر فرهنگ قطر به نمایشگاه کتاب آمد

به گزارش قدس آنلاین، "عبدالرحمن بن حمد بن جاسم بن حمد آل ثانی" وزیر فرهنگ قطر با حضور در نمایشگاه کتاب از این رویداد فرهنگی دیدار کرد. در این دیدار، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد کشورمان او را همراهی می‌کرد. وی در بازدید خود از غرفه ناشران بخش بین‌الملل بازدید کرد. 

اسماعیلی در حاشیه این بازدید و در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور امیر قطر در نمایشگاه و بازدید از نمایشگاه کتاب گفت: یک تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک بین دو کشور امضا کرده‌ایم که همکاری بسیار خوبی است. این سفر هم مقدمه‌ای برای اجرای این تفاهم‌نامه بود.

او با اشاره به سفر خود به قطر در روزهای آینده افزود: در آنجا برنامه‌هایی داریم؛ همچنین برنامه‌های فرهنگی و رسانه‌ای را برای جام جهانی فوتبال در قطر تدارک دیده‌ایم. دولت قطر خواهان این است که جمهوری اسلامی در بحث‌ها برگزاری جام جهانی کمک کند؛ این رویداد یک اتفاق مهم است و در فرصت کوتاهی چندین میلیون نفر قرار است به قطر وارد شوند. ما هم تلاش می‌کنیم این کار را در منطقه پشتیبانی کنیم. بهترین روابط را امروز با قطر داریم و می‌خواهیم به حوزه‌های فرهنگی و رسانه‌ای تسری دهیم.

وی گفت: خیلی از دوستان و هنرمندان ما از اهالی هنری موسیقی و نقاشی به آنجا رفت‌ وآمد دارند. وزیر قطر هم ابراز علاقه‌کرد که این روابط بیشتر شود و امیداوارم اتفاقات خوبی در این بحث ببیفتد. البته سایر کشورها هم  همین روابط فرهنگی را دنبال می‌کنیم.

اسماعیلی با اشاره به حضور وزیر فرهنگ لبنان در ایران گفت: الان وزیر فرهنگ قطر از نمایشگاه دیدار کرد. در روزها و هفته آینده وزرای فرهنگ دیگر کشورهای منطقه به تهران خواهند آمد و در راستای سیاست کلان دولت که بحث ارتباط با کشورهای همسایه است، در حوزه فرهنگ هم به دنبال گسترش این موضوع دهیم.

 او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا وزیر فرهنگ قطر از غرفه ناشران عمومی هم بازدید داشته است، گفت: بله. چند مورد از ناشران داخلی را هم بازدید کرد.

 اسماعیلی درباره تمدید نمایشگاه کتاب با توجه به یک روز تعطیلی نمایشگاه، بیان کرد: بحث تمدید نمایشگاه در حال بررسی است، اما مزیت مهم نمایشگاه امسال برگزاری به صورت مجازی بوده است و احتمال دارد بخش مجازی را تمدید کنیم. چرا ‌که در صورت تمدید فیزیکی نهادهای مختلف درگیر هستند. تصیم‌گیری نهایی نشده اما بنا داریم از نظر حضوری و یا مجازی تمدید صورت گیرد که افرادی که فرصت خرید کتاب را از دست داده‌اند بتوانند در نمایشگاه حضور داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.