رئیس جمهوری صربستان هشدار داد، تقریبا یک چهارم از جمعیت جهان در صورت ادامه جنگ اوکراین و طولانی تر شدن آن با کمبود غذا و گرسنگی مواجه خواهند شد.

 یک چهارم جمعیت جهان با گرسنگی مواجهند

به گزارش قدس آنلاین، تارنمای راشاتودی به نقل از اظهارات روز شنبه این مقام صربستانی در هشتاد و نهمین نمایشگاه کشاورزی بین المللی در شهر «نووی ساد» نوشت: اگر تغییری در جنگ شرق اروپا حاصل نشود، تقریبا یک چهارم از جهان به مواد غذایی اولیه نیازمند خواهد بود و این مساله مشکلاتی جدیدی را به بار خواهد آورد.

این مقام اروپایی در اوایل ماه مه گفته بود که کشورش در مقابل کمبود غذا از خود محافظت می کند. 

وی  هم چنین پیش بینی کرده بود که کمبود غذا بخش بزرگی از جمعیت کره زمین را در زمستان آینده درگیر خواهد کرد و این بحران سخت ترین شرایط را در ۷۰ سال گذشته ایجاد خواهد کرد.

ووچیچ درباره روابط کشورش با مجارستان گفت این کشور به دومین شریک تجاری بزرگ صربستان در اتحادیه اروپا تبدیل شده است.

ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان نیز در افتتاحیه این کنفرانس با اشاره به سرعت رشد تورم و افزایش قیمت ها، گرسنگی و درگیری ها در اوکراین گفت: بر اساس مذاکراتی که با ووچیچ داشته دو کشور می توانند روی یکدیگر حساب کنند.

اوربان گفت: اقداماتی که بروکسل علیه روسیه به‌کار بسته است از نظر اقتصادی غیرقابل قبول است و با توجه به در پیش بودن زمستانی سخت، صربستان و مجارستان دارای ذخایر غذایی مهمی هستند و دو کشور در بحث گاز طبیعی در امان هستند.

اوربان بارها گفته تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه بیش از این که به مسکو آسیب بزند به مجارستان و دیگر کشورهای اروپایی لطمه وارد خواهد کرد.

بوداپست تاکنون تلاش کرده مانع اقدام اتحادیه اروپا در تحریم واردات نفت و گاز روسیه شود.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲(دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.  

رئیس جمهور روسیه سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه(۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

جنگ در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.