رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو با بیان اینکه در حال حاضر بازار خودرو در رکود کامل به سر می‌برد و خرید و فروش تقریبا انجام نمی‌شود، گفت: با توجه به مصوبه آزاد شدن واردات خودرو، باید تعرفه کاهش یابد و خودروهای باکیفیت وارد شود.

 رکود کامل در بازار خودرو/ ‌کاهش تعرفه واردات ضروری است

به گزارش قدس آنلاین، سعید موتمنی درباره آخرین وضعیت بازار خودرو اظهار کرد: بازار خودرو در رکود کامل به سر می‌برد و خرید و فروش تقریبا انجام نمی‌شود. 

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو افزود: البته قیمت خودرو نسبت به شب عید حدود ۱۳ تا ۱۴ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه بعد از اعلام آزادسازی واردات خودرو خرید و فروش چندانی در بازار انجام نمی‌شود، گفت: خریداران خرید انجام نمی‌دهند و بازار در انتظار جزئیات چگونگی واردات خودرو از قبیل عوارض است. 

موتمنی بیان کرد: هفته گذشته برخی از رسانه‌ها رشد قیمت خودرو در بازار را اعلام کردند و حتی یکی از رسانه‌ها نوشت که قیمت پراید به ۲۲۵ میلیون تومان رسیده است این در حالی است که واقعا قیمت پراید به این میزان افزایش نیافت و اگر هم افزایشی صورت گرفت معامله‌ای انجام نمی‌شد. 

قیمت‌گذاری غیرواقعی برخی خودروهای چینی

وی‌ گفت: ‌در صورتی که عرضه متناسب با تقاضا باشد قطعا قیمت‌ها به تعادل می‌رسد در غیر این صورت نمی‌توان قیمت‌ها را کنترل کرد. 

موتمنی در مورد عرضه برخی خودروهای چینی در سامانه یکپارچه عرضه خودرو، ادامه داد: برخی خودروهای چینی امروز با قیمت‌های بالای ۵۸۰ و ۹۰۰ میلیون تومان در سامانه‌های رسمی عرضه می‌شود و حدود ۳۰ هزار دلار قیمت‌گذاری شده است در حالی که قیمت واقعی این خودروها نصف این قیمت تعیین شده هم نیست‌، واقعا چه نهادی قیمت این خودروها را تعیین کرده است؟ و واسطه‌گران چقدر قرار است به ازای هر خودرو سود ببرند؟

ضرورت کاهش تعرفه واردات خودرو

‌موتمنی با بیان اینکه خریدار خودرو به دنبال کیفیت است، گفت: با توجه به مصوبه آزاد شدن واردات خودرو، باید تعرفه کاهش یابد و خودروهای با کیفیت وارد شود. 

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو درباره قیمت‌های فعلی محصولات تولید داخل، اظهار کرد: در حال حاضر قیمت پراید ۱۱۱ در بازار حدود ۲۰۲ میلیون تومان، قیمت فیدیلیتی حدود یک میلیارد و ۲۲۰ میلیون تومان و دیگینیتی یک میلیارد و ۳۴۰ میلیون تومان و ۲۰۶ تیپ دو حدود ۳۰۰ میلیون تومان است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.