سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از ورود این کمیسیون به موضوع تخلفات د ر گمرکات کشور خبر داد.

 ورود کمیسیون اقتصادی مجلس به موضوع تخلفات گمرکات کشور

به گزارش قدس آنلاین، غلامرضا مرحبا سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی  در تشریح جلسه امروز یکشنبه (۱خرداد) این کمیسیون، اظهار داشت: در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی کارگروهی با عنوان کارگروه نظارتی گمرکات کشور تشکیل شده است.

وی افزود: ریاست این کارگروه بر عهده بنده است و دستور کار این کار گروه تهیه گزارش از گمرکات کشور و ارائه آن به مجلس شورای اسلامی و نهادهای نظارتی کشور است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مشکلاتی امروزه در حوزه گمرکات کشور وجود دارد و پیمانکاری که  حدود ۱۰ سال است کار را در اختیار دارد اطلاعات و دیتاها را در اختیارات گمرکات قرار نمی دهد و همچنین در جهت توسعه گام هایی تا کنون بر نداشته است.

مرحبا تصریح کرد: همچنین هنوز سامانه گمرک با سامانه تجارت به هم متصل نشده است از این رو مجلس در این رابطه ورود پیدا کرده است تا هم تخلفات را شناسایی کند و هم سامانه گمرک و سامانه تجارت را به هم متصل کند.

وی همچنین بیان داشت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست کمیسیون اقتصادی مجلس حضور پیدا کرد و توضیحاتی درباره نحوه محاسب یارانه‌ها و افراد مشمول دریافت یارانه ارائه کرد و بیان کرد که تاکنون به حساب ۷۶ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از مردم یارانه واریز شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس توضیحات وزیر کار مردم براساس اطلاعات موجود در سامانه جامع رفاه ایرانیان دهک‌بندی می‌شوند، افزود: تمام اطلاعات این سامانه از دستگاه‌های رسمی کشور مانند بانک مرکزی، نیروی انتظامی، خزانه کل کشور، صندوق‌های تامین اجتماعی و بازنشستگی و... دریافت می‌شود.

انتهای پیام

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.