رییس جمعیت هلال احمر از ادامه عملیات جست‌وجو و نجات در محل ساختمان متروپل آبادان خبرداد.

آخرین وضعیت عملیات امدادی در «متروپل» / استفاده از تجهیزات به‌روز نجات

به گزارش قدس آنلاین، پیرحسین کولیوند که در محل ریزش ساختمان متروپل آبادان حضور دارد، درباره روند امدادرسانی و جست‌وجو در سومین روز از حادثه ریزش این ساختمان گفت:‌ عملیات همچنان با تمام توان ادامه دارد و با اقدامات انجام شده مسیر در کوچه‌ای که مخاطرات زیادی در آن وجود داشت، تا حد زیادی پاکسازی شده و مسیر درحال بازگشایی است.

وی با بیان اینکه مردم نیز لطف زیادی به امدادگران دارند که از آنان قدردانی می‌کنم، اظهارکرد:‌ یکی از مواردی که عملیات جست‌وجو و نجات را در شرایط دشوار و خطرناکی قرارداده احتمال ریزش بخشی از سازه مجاور است، با این وجود امدادگران با تمام توان درحال جستجو هستند و امیدواریم که بتوانیم افراد دیگری را زنده از زیر آوار خارج کنیم.

کولیوند درباره اینکه عملیات جستجو و نجات چه زمانی به اتمام خواهد رسید، به ایسنا گفت: با توجه به وضعیت فعلی و حجم آوار ممکن است عملیات به این زودی‌ها تمام نشده و تا دو سه روز آینده هم ادامه داشته باشد. خوشبختانه امدادگران با روحیه و انگیزه بالایی به‌طور شبانه‌روزی در حال جست‌وجو در این محل هستند و ما در تلاشیم که در کم‌ترین زمان ممکن عملیات جست‌وجو و نجات در تمام این بخش انجام شود

رییس جمعیت هلال احمر درباره تجهیزات موجود در عملیات نیز اظهارکرد:‌ کمبودی در زمینه تجهیزات و امکانات جست‌وجو و نجات نداریم، البته سطح حادثه وسیع است اما از به‌روزترین امکانات و ادوات جست‌وجو و نجات استفاده می‌کنیم و در این خصوص مشکلی وجود ندارد.

کولیوند درباره اینکه آیا همچنان امیدی به زنده ماندن برخی افراد در زیر آوار وجود دارد یا خیر گفت:‌توکل ما به خداوند است و تا آخرین دقایق عملیات امیدواریم که بتوانیم افرادی را زنده از زیر آوار خارج کرده و نجات دهیم.

ساختمان ۱۰ طبقه متروپل در آبادان حوالی ساعت ۱۲:۳۰ ظهر روز دوشنبه دوم خرداد ماه فروریخت. طبق آماری که سه‌شنبه شب از سوی وزیر کشور اعلام شد تاکنون  ۱۴ تن در این حادثه کشته شده‌اند. همچنین اورژانس کشور نیز اعلام کرده که بنابر اظهارات شهود احتمالا حدود ۵۰ نفر در زیرآوار محبوس باشند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.